Zakmes

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Josia
Infopolitie Gast

Zakmes

Ongelezen bericht door Josia »

Mijn vader durft niet meer op de heide te wandelen dus ik wil samen met hem gaan wandelen dan durft hij wel om wille van wolfen ik wou hiervoor ivm de wolfen een zakmes aanschaffen maar ik ga altijd naar mijn vader met de trein wat zijn de mogelijkheden moet ik dan maar op de fiets gaan en mag een zakmes wel?
ThunderSTreak
Moderator
Moderator
Luitenant-kolonel
Adviseur Veiligheid
Vademecum
Geslacht:
Leeftijd: 67

Re: Zakmes

Ongelezen bericht door ThunderSTreak »

Verdiep je even in het gedrag van wolven en wat je kunt met een (zak)mes.

Wolf zal eerder schrikken van lawaai, maar als hij de aanval inzet doe je erg weinig met een mes in een nabijgevecht.
Met vriendelijke groet,

ThunderSTreak
Afbeeldingdrive safe4safetyAfbeelding
R van O
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door R van O »

Men spreekt wel eens van boerenverstand. Dan ligt het voor de hand dat je ergens anders gaat wandelen. Ik ga ook niet door een slechte buurt wandelen met een mes op zak omdat ik mij dan zou kunnen verweren.
Qoenn
Lid
Lid
Agent

Ongelezen bericht door Qoenn »

Nu ben ik geen boswachter, maar ik denk dat je met een zakmes weinig 'verweer' hebt tegen een wolf. Het woord zegt het al, het past in je broekzak. Heb je wel eens gekeken hoe groot de wolf is en hoe klein je zakmes? Goed, dat gezegd hebbende...

Ik denk dat (onder geen enkele omstandigheid) een BOA, medewerker van de NS of een collega blij is om jou een zakmes tevoorschijn te zien toveren op een vol station. Gewoon niet doen, niet nodig, niet handig en niet noodzakelijk. Overigens ook niet op de fiets.

Loop je rondje ergens anders, neem een fluitje mee, ga verkleed als beer.. maar een mes.. gewoon niet doen (en mocht je minderjarig zijn, dan is het een NEE in plaats van nee.)
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Geslacht:
Leeftijd: 58

Ongelezen bericht door Frans »

R van O schreef:door een slechte buurt wandelen
Qoenn schreef:ga verkleed als beer
is ook geen strak plan
Frans