Goedenavond,
Ik heb al zo'n twee jaar last van eerst hond
nr 1 en nu hond nr 2 van de buurvrouw. Ze laat de hond namelijk plassen in de tuin en dat ruik ik.
De vorige hond liet ze alles doen overigens. Ik heb aangegeven dat ik er last van heb maar ze doet alsof haar neus bloedt,ik gek ben en heeft mijn laatste vriendelijke bericht genegeerd. Ze heeft passief aggresief via Iemand anders gereageerd.
Wat moet ik doen?
Alvast bedankt!
Hond buurvrouw
Moderator: Moderatorteam
- SWAT
- 24 uurs servicer
- Geslacht:
- Leeftijd: 64
Re: Hond buurvrouw
Er is geen verbod op het laten urineren van een hond in de eigen tuin.
De door u ondervonden overlast is dus geen overlast waar de politie iets aan kan doen.
Als het een huurwoning betreft kunt u klagen bij de verhuurder want die dient te zorgen voor uw onbezorgde huurgenot.
Betreffen het koopwoningen dan kunt u denken aan buurt bemiddeling als de buurvrouw daar.aan wil meewerken.
Zo nee, dan kunt u alleen nog naar de civiele rechter stappen maar dient u wel aannemelijk te maken dat er sprake is van onaanvaardbare overlast.
De door u ondervonden overlast is dus geen overlast waar de politie iets aan kan doen.
Als het een huurwoning betreft kunt u klagen bij de verhuurder want die dient te zorgen voor uw onbezorgde huurgenot.
Betreffen het koopwoningen dan kunt u denken aan buurt bemiddeling als de buurvrouw daar.aan wil meewerken.
Zo nee, dan kunt u alleen nog naar de civiele rechter stappen maar dient u wel aannemelijk te maken dat er sprake is van onaanvaardbare overlast.
Stay safe out there.