Ontbreken chassisnummer aanhangwagen

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
A.D
Infopolitie Gast

Ontbreken chassisnummer aanhangwagen

Ongelezen bericht door A.D »

Geachte,
Ik heb enige tijd geleden een paardentrailer gekocht met kenteken en identificatie plaatje aanwezig , deze heb ik omgebouwd naar een autotrailer.
Ik heb enkel van de paardentrailer het onderstel gebruikt.
Ik ben met mijn autotrailer naar de RDW gegaan in Rozendaal, de betreffende inspecteur keurde de trailer af omdat hij geen chassisnummer kon vinden in het chassis.
Deze persoon deelde mij mede dat als ik geen chassisnummer kan laten zien ik de trailer naar de sloperij kan brengen.
Mocht ik het chassisnummer niet kunnen vinden wat kan ik hier aan doen om te zorgen dat de trailer goedgekeurd wordt

Mvg
Bert
SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Geslacht:
Leeftijd: 64

Re: Ontbreken chassisnummer aanhangwagen

Ongelezen bericht door SWAT »

De RDW is de expert op dit gebied en niet de politie. Als u geen VIN van de aanhanger kan produceren is het einde oefening vrees ik voor de aanhanger.
Wat is er gebeurd met het identificatie plaatje wat er was en staat op het kentekenbewijs niet waar het VIN zou moeten staan.
Kans bestaat dat u een gekloonde of vervalste aanhanger heeft gekocht en die zijn niet of niet eenvoudig te legaliseren.
Stay safe out there.
MotoRon
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 67

Re: Ontbreken chassisnummer aanhangwagen

Ongelezen bericht door MotoRon »

Opmerking van moderator MotoRon

En aangezien de politie hier niet over gaat kunt u het beste overleggen met de aangewezen instantie daarvoor, de RDW.
:slotje:
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
Gesloten