Handgebaren om langzamer te rijden van de politie?

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Kaaskaas
Infopolitie Gast

Handgebaren om langzamer te rijden van de politie?

Ongelezen bericht door Kaaskaas »

Hallo allemaal,

Ik was dus laatst aan het rijden op de snelweg en toen reed ik 109 cruise control. Ik rijd deze snelheid eigenlijk altijd en ook door tracjescontroles want dan zit je nog onder de marges waardoor je geen boete krijgt. Ik heb dus ook nooit n boete gekregen. Maar nu haalde ik dus n politie busjes in met 109 (105 gps) en dat vonden ze dus niet leuk ze gingen mij vervolgens weer inhalen gaven het handgebaar dat ik langzamer moest rijden maar gaven geef stopteken of iets dergelijk. Is allemaal niet zo erg natuurlijk maar was toch benieuwd waarom ik zon handgebaar krijg wanneer ik gewoon hetzelfde rijd als wat ik in de trajectcontrole zou rijden?
zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 58

Re: Handgebaren om langzamer te rijden van de politie?

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Het antwoord is eigenlijk heel simpel; u rijdt te hard...
U rijdt wel een tempo dat binnen de handhavingsmarges valt, maar juridisch gezien te hard..

Daarbij; als ik een keer geen haast heb en netjes 100 km/h rijd, het verkeer achter me blijft hangen (beschaafd meerijdt) en 1 auto haalt mij evengoed in, dan gaat die ene auto aan de kant en dat wordt een verkeerscontrole die minimaal 10 minuten duurt..

Te hard rijdend een politieauto inhalen is een vorm van arrogantie die ik onmiddellijk bestraf.. Aandacht vragen is aandacht krijgen..

'Het is niet logisch dat 450 miljoen Europeanen aan 330 miljoen Amerikanen vragen hen te beschermen tegen 140 miljoen Russen'
Donald Tusk

Gesloten