meegenomen scooter frame

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
justin v
Infopolitie Gast

meegenomen scooter frame

Ongelezen bericht door justin v »

Goedeavond beste,

Ik hoop het volgende incident te beschrijven.
Afgelopen week heb ik mijn scooter opgegeven als sloop gezien deze motorisch niet meer in orde was, hierbij heb ik de scooter volledig uit elkaar gehaald en alle onderdelen weggegooid, nu het frame. Deze heb ik aan de kant van de weg gezet zodat deze opgehaald zou worden door de ijzerboer (dit heb ik de hem dan ook laten weten) alleen is het frame in de nacht gestolen door ik weet niet wie. Wat kan ik nu het beste doen?
Mvg
Justin
ThunderSTreak
Moderator
Moderator
Luitenant-kolonel
Adviseur Veiligheid
Vademecum
Geslacht:
Leeftijd: 67

Re: meegenomen scooter frame

Ongelezen bericht door ThunderSTreak »

Tja, beetje mosterd na de maaltijd, maar misschien was het beter geweest eerst het framenummer weg te slijpen of te verwijderen.

Wellicht zinvol om het gebeuren te melden bij de politie/RDW, zodat u later alsnog kunt aantonen dat u de scooter geeft gesloopt, maar het frame niet vernietigd is/gestolen is.
Met vriendelijke groet,

ThunderSTreak
Afbeeldingdrive safe4safetyAfbeelding
SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Geslacht:
Leeftijd: 64

Re: meegenomen scooter frame

Ongelezen bericht door SWAT »

Heeft u ook bevestigd gekregen van de RDW dat het bijhorende kenteken ongeldig is verklaard vanwege sloop?
Zo ja, dan is er vwb het kenteken en de kenteken aansprakelijkheid niets aan de hand.
Het frame is gestolen echter door dit als kennelijk afval op straat te deponeren wordt dit gezien als "res nullius" en kan het niet gestolen worden.
Stay safe out there.
Gesloten