Geld uitgeleend, nog niet terug.

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Kevin2000
Infopolitie Gast

Geld uitgeleend, nog niet terug.

Bericht door Kevin2000 »

Hallo, ik heb een vriend van mij geld geleend voor een nieuwe auto want zijne was kapot.

Hij zou het terug betalen per maand en als vakantie geld er was alles afmaken, nu zegt die dat zijn baas niks betaald en hij nu ander werk moet zoeken en zijn advocaat ermee aan de slag is.

Ondanks dat is het nu al bijna 3 maanden geleden en heb nog niks, nu is die gevallen en heeft die wat gebroken en gekneusd en kan die komende weken niet werken...met andere woorden, nog geen inkomsten om mij terug te betalen.

Ik heb screenshots van ons gesprek waarin die zegt hoeveel die per maand etc zou terug geven, is dit genoeg bewijs als hij niet betaald voor wat ermee te doen?

Met vriendelijke groet,
Kevin.
En zoja wat moet ik doen? En hoe los ik dit op
zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 58

Re: Geld uitgeleend, nog niet terug.

Bericht door zijlvaart67 »

Oei, oei, oei..

Om te beginnen hoort dit niet bij de politie thuis; u heeft een (mondeling) contract afgesloten met een kennis/vriend en dat contract wordt niet nagekomen. U kunt nakoming afdwingen maar dat is niet gratis..

Teneinde werkelijk druk te zetten op die persoon zult u zich naar de civiele rechter moeten begeven maar dat kost wel serieus geld.
Ik weet niet om hoeveel geld het gaat, maar wellicht loont het meer om zelf gewoon druk te zetten op die persoon al wordt dat ook zeuren want de argumenten die worden aangedragen klinken mij absoluut niet geloofwaardig in de oren..

Loop eens bij een rechtswinkel binnen, daar is juridisch advies gratis..al zult u zelf daarna wel in de buidel moeten tasten indien uw daadwerkelijk doorpakt..

'Het is niet logisch dat 450 miljoen Europeanen aan 330 miljoen Amerikanen vragen hen te beschermen tegen 140 miljoen Russen'
Donald Tusk

Kevin2000
Infopolitie Gast

Bericht door Kevin2000 »

Ow sorry dacht dat dit wellicht wrl een goed forum was...
Dan ga ik eens juridisch advies opzoeken.

Toch nog bedankt!
ThunderSTreak
Moderator
Moderator
Luitenant-kolonel
Adviseur Veiligheid
Vademecum
Geslacht:
Leeftijd: 67

Bericht door ThunderSTreak »

Opmerking van moderator ThunderSTreak