Hallo allemaal.
Ik heb al wat rond geneusd op het forum maar het precieze antwoord op mijn vraag nog niet gevonden.
Ik heb sinds kort een scooter met een gele kenteken plaat. Hiervoor had ik er altijd 1 met een blauwe, die ik voor de supermarkt met een kettingslot aan het fietsenrek vast maakte vanwege diefstal.
Nu heb ik dus een gele plaat en besefte ik mij vandaag dat ik een stukje over de stoep moet om bij het fietsenrek te komen. Echter rijd ik tegenwoordig dus op de weg en lijkt het mij dat ik niet over de stoep mag.
Het blijkt dat ik mijn scooter dan in een auto parkeervak moet parkeren, klopt dit? Helaas zit er bij geen enkele auto parkeervak iets waar ik mijn scooter met kettingslot aan vast kan maken, wat het risico op diefstal groter maakt.
Hoe zit dit precies? En wat is wijsheid in deze?
Een boete is rond de 100 euro en een andere scooter minimaal 1000..
Alvast bedankt!
Groetjes leya
Waar parkeren scooter gele kenteken plaat
Moderator: Moderatorteam
- Skipperje
- Moderator
- Roepnaam: Piet
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Re: Waar parkeren scooter gele kenteken plaat
In het RVV 1990, artikel 27 staat: Dat wil niet zeggen dat je op het trottoir mag gaan rijden. Nee, stoppen, afstappen en de bromfiets het trottoir op duwen.
Piet
Wetstekst
Fietsen en bromfietsen worden geplaatst op het trottoir, op het voetpad of in de berm dan wel op andere door het bevoegde gezag aangewezen plaatsen.Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
Met de blauwe kentekenplaat mocht het ook al niet 
- MotoRon
- Beheerder
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Dus gewoon afstappen, bromfiets naar op het trottoir duwen en vastmaken zoals je gewend was.