Goedemorgen, ik heb gehoord dat er een onderzoek naar mij loopt en zelf weet ik van niks.
Hoe kom ik hierachter?
Onderzoek zonder kennisgeving
Moderator: Moderatorteam
-
Madelief
- Infopolitie Gast
Re: Onderzoek zonder kennisgeving
Door de politie na een aangifte tegen mij
- MotoRon
- Beheerder
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
De politie zal je geen informatie geven in het belang van een onderzoek. Pas als de zaak wordt opgepakt en je gehoord moet worden, dan wordt je uitgenodigd voor een verhoor of je wordt aangehouden, afhankelijk van de ernst van de zaak.
Als je weet dat er een aangifte tegen je gedaan is, is het misschien verstandig (om contact op te nemen met een advocaat) om juridisch advies in te winnen.
Als je weet dat er een aangifte tegen je gedaan is, is het misschien verstandig (om contact op te nemen met een advocaat) om juridisch advies in te winnen.
- SWAT
- 24 uurs servicer
- Geslacht:
- Leeftijd: 64
Een aangifte betekent niet automatisch ook een onderzoek. Wel een beetje afhankelijk van de aard van het feit waarvan aangifte is gedaan.
De aangifte zal eerst worden gescreend of er onderzoek gedaan zal gaan worden en zo ja binnen welke termijn, afhankelijk van de beschikbare capaciteit.
Verder gaat het zoals door Motoron beschreven.
De aangifte zal eerst worden gescreend of er onderzoek gedaan zal gaan worden en zo ja binnen welke termijn, afhankelijk van de beschikbare capaciteit.
Verder gaat het zoals door Motoron beschreven.
Stay safe out there.
Ik ben een beetje benieuwd van wie "je hebt gehoord dat..."
Zoals collega @MotoRon al zegt, de politie geeft geen informatie over lopende onderzoeken (en dat geldt zelfs voor ons forum en onze forumregels), als er al aangifte is gedaan tegen je dan kan dat dus enkel gebeurd zijn door degene die de aangifte heeft gedaan.
Degene die aangifte doet bepaald niet wat voor onderzoek en of er überhaupt een onderzoek komt. En als er al een onderzoek komt dan hoor je, indien nodig, te zijner tijd, vanzelf iets van als je als verdachte wordt gehoord en dus wordt uitgenodigd. Vóór die tijd kun je er dus niet achter komen, en die niet is feitelijk en deifinitief, er is geen agent in Nederland die je daar een antwoord op zal geven.