schakel brommer loopt standaard 68

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Casleo
Nieuw lid
Nieuw lid
Roepnaam: Cas
Geslacht:

schakel brommer loopt standaard 68

Ongelezen bericht door Casleo »

ik heb dus een paar maanden geleden een schakelbrommer gekocht bij een officiele dealer deze was gloed nieuw en er is geen enkele aanpassing aan gedaan alleen de enige zorgen die ik heb is dat hij standaard harder loopt dan 53km per uur zonder dat hij aangepast is en hij kan ook niet terug gevoerd worden want er past geen andere cdi op wat moet ik doen want ik wil de brommer ook niet kwijt zijn als ik bij een rollerbank sta
Proost
Inventaris
Inventaris
Agent
Geslacht:

Re: schakel brommer loopt standaard 68

Ongelezen bericht door Proost »

Als die gloednieuw is lijkt me dat volledig aan de dealer om jou hierin te faciliteren. Jij moet daar een legaal product kunnen kopen. Hoe hij dat doet is zijn probleem. Die zou ik dan ook vooral bij de probleem eigenaar laten liggen
SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Geslacht:
Leeftijd: 64

Ongelezen bericht door SWAT »

Hoe weet je dat hij harder loopt dan 68? Zie je dat op snelheidsmeter? Het zou kunnen zijn dat die iets te positief is ingesteld.

Rijdt de bromfiets inderdaad correct gemeten 53+ dan moet u inderdaad bij verkoper zijn die had u een product moeten verkoop waarmee u wel gebruik van de weg mag maken of had bij verkoop moeten melden dat de bromfiets niet aan de eisen voor gebruik op de Nederlandse wegen voldoet.

U zou dan de koopovereenkomst kunnen ontbinden.
Stay safe out there.
r0n.
Stamgast
Stamgast
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 73

Ongelezen bericht door r0n. »

Casleo schreef: 04 jul 2025, 15:21gekocht bij een officiele dealer deze was gloed nieuw en er is geen enkele aanpassing aan gedaan
Dan heb je dus garantie, en jij doet zaken met deze dealer, je hebt (meestal) niets te maken met zijn leverancier.
Het zal voor hem moeilijk worden, om de verantwoordelijkheid af te schuiven.
OpenStandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData Liefhebber.
Gebruiker van alternatieve besturingssystemen op de computers.
Gesloten