Minderjarig kind

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Oplettende burger
Nieuw lid
Nieuw lid
Roepnaam: Oplettende burger
Geslacht:

Minderjarig kind

Ongelezen bericht door Oplettende burger »

Geachte leden,

Vrienden van ons, keurige en betrokken burgers, verkeren in grote zorgen over hun minderjarige dochter. Zij verblijft momenteel op een locatie die naar hun oordeel onveilig is. Het meisje is terechtgekomen in een gezinssituatie waar twee volwassen mannen wonen. De vader daar heeft een strafblad, waaronder – naar verluidt – een verleden als pooier en een veroordeling voor moord.

Het meisje heeft haar ouders meerdere keren gebeld in paniek en gevraagd of zij haar konden komen halen. Haar vader heeft de politie ingeschakeld en is vervolgens zelf naar de betreffende locatie gegaan. De politie kwam echter niet opdagen, en er werd daar niet opengedaan. De ouders voelen zich sindsdien totaal in de steek gelaten.

Vanochtend werden wij opnieuw gebeld door onze vrienden. Afgelopen nacht heeft hun dochter opnieuw gebeld, duidelijk overstuur. Ze zei:
"Mama, wil je me komen halen? Maar ik ben niet waar jij denkt dat ik ben."
Daarna waren harde geluiden te horen, gevolgd door gerommel, en werd de verbinding abrupt verbroken.

Toen ik hen vroeg of ze opnieuw de politie hadden gebeld, antwoordden ze: “Wij zijn het vertrouwen in de politie kwijt.”

Deze situatie grijpt mij enorm aan. We hebben hier te maken met een minderjarig meisje, mogelijk in direct gevaar, en ouders die geen respons of steun ervaren van de instanties waar zij op zouden moeten kunnen rekenen.

Mijn vragen aan dit forum:

Wat kunnen deze ouders doen om alsnog de juiste hulp en ondersteuning te krijgen van de politie?
Is er een manier waarop deze situatie met spoed opnieuw bekeken kan worden?

Alvast dank voor uw aandacht en eventuele raad. Dit is dringend.

Met vriendelijke groet,

Bezorgde vrouw

P.s zou u dit bericht na antwoord willen verwijderen?
SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Geslacht:
Leeftijd: 64

Re: Minderjarig kind

Ongelezen bericht door SWAT »

Ik mis de nodige informatie. Waarom verblijft de minderjarige niet meer bij haar ouders?
Ik vermoed dat de minderjarige door de kinderbescherming uit huis is geplaatst en bij een gast gezin verblijft.
Het lijkt mij dat een gastgezin is gescreend en personen met een strafblad als omschreven nooit zullen worden ingeschakeld als gastgezin.
Als de vrienden iets willen aankaarten dat zullen ze dat via hun advocaat moeten bij de instantie die de minderjarige uit huis heeft geplaatst.
De politie kan niets doen omdat die niet kan tornen aan beslissingen van daartoe bevoegde instanties.
Alleen in acute nood situaties kan de politie een rol spelen en daar blijkt hier niet van.
Stay safe out there.
MotoRon
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door MotoRon »

Oplettende burger schreef: 04 jul 2025, 08:11Zij verblijft momenteel op een locatie die naar hun oordeel onveilig is. Het meisje is terechtgekomen in een gezinssituatie waar twee volwassen mannen wonen. De vader daar heeft een strafblad, waaronder – naar verluidt – een verleden als pooier en een veroordeling voor moord.
Ik lees hier de nodige aannames.
* Hoe komen ze erbij dat de situatie onveilig is?
*Hoe weten ze dat iemand een strafblad heeft, en hoe weet men van een verleden als ….
Oplettende burger schreef: 04 jul 2025, 08:11 P.s zou u dit bericht na antwoord willen verwijderen?
U plaatst uw bericht op een openbaar forum, volledig anoniem en wil vervolgens dat het bericht verwijderrd wordt. Heeft u onze forumregels niet gelezen??
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Geslacht:
Leeftijd: 58
Proost
Inventaris
Inventaris
Agent
Geslacht:

Ongelezen bericht door Proost »

Ik lees hier zeer grote tegenstrijdigheden. Eerst omschrijf je, als ik alles gewoon voor 100% feitelijk aan neem, een ontvoering dan wel gijzelingssituatie. En daarna de politie komt niet opdagen en wij zijn het vertrouwen kwijt.

Hier klopt iets niet. Het verhaal steekt of anders in elkaar of er ontbreken nogal wat gegevens. De politie zal altijd adequaat reageren als iemand in gevaar is en wij hebben vergaande middelen om iemand met spoed op te sporen. Dan moeten die wel gelegitimeerd ingezet kunnen worden. Dat is klaarblijkelijk hier niet het geval dus dan missen wij hier nogal wat info.
Gesloten