Goedemiddag,
Zojuist het volgende meegemaakt.
Voertuig A staat half op een kruising stil om tegenliggers er langs te laten. Tegenliggers geven enige tijd aan dat voertuig A mag rijden maar blijft stilstaan. Voertuig B staat achter voertuig A te wachten. Nadat tegenliggers voertuig A hebben laten weten te mogen rijden blijft voertuig A nogsteeds enige tijd stilstaan. Voertuig B haalt op een veilige manier voertuig A in om er langs te kunnen. Voertuig B is met de helft van het voertuig voorbij voertuig A, wanneer voertuig A ineens gaat rijden en tegen de linker achterzijde van voertuig B aanrijd.
Wie is hier fout?
Ik hoor jullie mening graag
Aanrijding na inhalen
Moderator: Moderatorteam
- MotoRon
- Beheerder
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Re: Aanrijding na inhalen
Zo veilig was het kennelijk niet, als er een aanrijding ontstaat, maar dat terzijde.
Begrijp ik goed dat voertuig A voorgesorteerd om linksaf, stil staat te wachten op tegenliggers? Gaf hij ook richting aan om linksaf te slaan?
Dan moet voertuig B hem rechts inhalen.
Wetstekst
Artikel 11 lid 2 RVV:Bestuurders die links voorgesorteerd hebben en te kennen hebben gegeven dat zij naar links willen afslaan, worden rechts ingehaald.
- SWAT
- 24 uurs servicer
- Geslacht:
- Leeftijd: 64
Dus naar alle waarschijnlijkheid zal betrokkene B door de verzekeraar van A aansprakelijk worden gesteld voor de schade.
Stay safe out there.
- zijlvaart67
- Moderator
- Geslacht:
- Leeftijd: 58
En in het civiel recht redeneert men heel anders dan in 't strafrecht. 'Wij; spreken voornamelijk over 'verwijtbare schuld' en verzekeringsmaatschappijen over 'onrechtmatige daad'. Dat kan een heel verschil geven in de benadering van verkeersongevallen.
Wat wij hier roepen, zeker bij dit soort casussen(!), is leuk maar voor een verzekeraar totaal niet interessant (en mogelijk zelfs onjuist).
Laat dit aan (rechtsbijstands)verzekeringen en derhalve lijkt mij dit geen casus voor hier..
Wat wij hier roepen, zeker bij dit soort casussen(!), is leuk maar voor een verzekeraar totaal niet interessant (en mogelijk zelfs onjuist).
Laat dit aan (rechtsbijstands)verzekeringen en derhalve lijkt mij dit geen casus voor hier..
'Het is niet logisch dat 450 miljoen Europeanen aan 330 miljoen Amerikanen vragen hen te beschermen tegen 140 miljoen Russen'
Donald Tusk