RSC vragen

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Destination
Infopolitie Gast

RSC vragen

Ongelezen bericht door Destination »

Op zoek naar mensen met werkervaring bij het RSC.
Hoe ziet een training eruit? Hoelang, welke tijden?
Hoe vaak doe je over het algemeen een dagdienst, ochtenddienst en nachtdienst?
Wat is je algehele ervaring met het werken bij het RSC?
Krabsalade
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid
Agent
Roepnaam: Koen
Geslacht:
Leeftijd: 44

Re: RSC vragen

Ongelezen bericht door Krabsalade »

Hoi Destination,

Ik denk dat ik hier wel een en ander op kan zeggen, al heb ik als leidinggevende op het RSC gewerkt en niet als medewerker aan de telefoon.

Hoe ziet een training eruit? Hoelang, welke tijden?

De training vind plaats binnen de zogenaamde RSC academy. Die opleiding is voor heel Nederland gelijk getrokken, dus waar je ook solliciteert, de opleiding ziet er overal hetzelfde uit. Hij duurt vier weken, waarin een opbouw zit van theorie naar het daadwerkelijk afhandelen van echte klantverzoeken. Na die maand ben je "startbekwaam". In mijn ervaring valt in de opleiding ook nog zeker 10% af om diverse redenen. De tijden vand e opleiding zijn over het algemeen reguliere kantoortijden, maar houd er rekening mee dat je in deze vier weken ook best nog wel wat thuis moet doen. Als de eenheid waar je solliciteert geen opleiding heeft op het moment dat jij start, kan het ook nog zo zijn dat je (in overleg) in een andere eenheid de opleiding volgt. Dan krijg je uiteraard een hotel aangeboden, en dit gaat altijd in overleg.

Hoe vaak doe je over het algemeen een dagdienst, ochtenddienst en nachtdienst?

In Oost-Nederland werkt het RSC met zelfroosteren. Dus die keuze is deels aan jou. Uiteraard zitten daar wel regels aan. Het is een 24 uurs afdeling, dus je zal in alle diensten werkzaam zijn. In Oost-Nederland zijn die diensten zeer divers. Er zijn volgens mij 8 tijden waarop een dienst begint, en ze variëren van (ik dacht) 5 tot 9 uur lang. Er zijn collega's die 20 uur werken en dat doen door 4 diensten van vijf uur te draaien, maar ook 4 keer 9 uur is mogelijk. Ik weet overigens niet of dat ook voor andere eenheden geldt. Het eerste half jaar zal je niet in de nachtdienst zitten, daarna als meer ervaren collega wel. Houd wel rekening met twee weekenden per maand en enkele nachtdiensten! Schrijf je je daar niet op in, dan krijg je ze alsnog.

Wat is je algehele ervaring met het werken bij het RSC?

Het is in mijn ogen een zeer prettige afdeling met zeer veel collegialiteit. Wel is het een afdeling waar echt 24 uur per dag hard gewerkt wordt. Op drukke momenten moet je met z'n allen echt aan de bak. Sommige collega's vinden dat heerlijk en werken er al 30 jaar, anderen haken na enkele maanden af. Dat moet je zelf ervaren.

In mijn ogen is het binnen de politie een zeer onderschatte en waardevolle afdeling, ik ben er elke dag met veel plezier naartoe gegaan!
Even the smallest person can change the course of the future!
Gesloten