Adresgegevens opgevraagd

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Iris
Infopolitie Gast

Adresgegevens opgevraagd

Ongelezen bericht door Iris »

Net werd bij mij thuis aangebeld, dat ik mijn auto niet netjes ( genoeg, stond gewoon in een parkeervak) had geparkeerd, agent die thuis kwam met zijn auto wilde graag voor zijn deur parkeren ( wil ik ook, maar lukt niet altijd, had nu mijn auto ook een straat verder moeten parkeren) dus had hij mijn kenteken opgevraagd en kwam vragen of ik de auto verder naar achteren kon zetten, tuurlijk geen probleem..maar waar ik me boos over maak is het feit, mag hij dat? Zomaar mijn adres opvragen?Misbruik maken van vindt ik. Als ik mijn auto de volgende keer ook niet geparkeerd krijg voor de deur, bel ik dan de politie voor het adres?, wat zou het antwoord zijn dan?
maestro
Deskundige
Deskundige
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mario
Geslacht:

Re: Adresgegevens opgevraagd

Ongelezen bericht door maestro »

Voor prive redenen mogen geen adresgegevens worden opgevraagd. Je kunt een kalcht indienen bij de politie waarna het gedrag zal worden beoordeeld en er eventueel maatregelen genomen kunnen worden tegen de desbetreffende agent.

https://www.rijksoverheid.nl/wetten-en- ... er-politie
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Geslacht:
Leeftijd: 58

Ongelezen bericht door Frans »

Iris schreef: 20 mei 2025, 19:05 ...dus had hij mijn kenteken opgevraagd en kwam vragen of ik de auto verder naar achteren kon zetten...
Er is een filmpje wat mooi weergeeft hoe het zit. Die agent zal het in zijn vakantietijd waarschijnlijk worst wezen waar zijn auto staat. Hij ligt in zijn zwembroek in de tuin en buuf Iris mag haar voiture parkeren hoe ze wil, al gebruikt ze 3 plaatsen. Maar als deze agent om welke redenen dan ook en dat wordt in dat filmpje (helaas kan ik het zo snel niet vinden) mooi weergegeven:

een ervaren agent parkeert bij een gele streep en stuurt vervolgens een andere bestuurder weg , om daarna een kop koffie te gaan halen. Het jonkie vindt dit echt niet kunnen en zegt dat de auto net als elke andere burger netjes geparkeerd moet worden... dus hij gaat op zoek naar een parkeerplek en vindt er 1, letterlijk een halve berg omhoog. Komt hijgend, puffend en steunend omlaag gerend maar trots, goed werk gedaan. Hij is nog niet bij de koffietent en... er komt een spoedmelding. En dan mag ie die halve berg weer omhoog, rennend, om die auto zo snel mogelijk te gaan halen.

Hetzelfde met je buurman, als je weet dat ie agent is en je niet weet welke functie hij exact heeft, oordeel dan eens niet zo snel. Mag hij dat? Who cares? Hoeveel keren per dag denk je zou je privacy geschonden worden zonder dat je het weet denk je als dat al hetgeen is waar je je druk over maakt (kijk voor de aaridheid in "Mijn Overheid" bij je basisregistratie persoonsgegevens en check eens wie allemaal je gegevens opvraagt, vaak zonder ook maar enige aanleiding. Als hij snel weg moet met zijn auto omdat hij dienst heeft dan help je in feite elkaar toch? Maakt het dan uit dat hij, in plaats van 17 huizen in de buurt aan te bellen het doet op een manier die voor hem het gemakkelijks is, hij komt er toch wel achter van wie je auto is.

Overigens, je zegt dat ie je kenteken heeft opgevraagd maar is dat een feit of denk je dat? Hij kan ook gewoon je auto kennen, ik ken ook de meeste zoniet alle auto's hier uit de omgeving en ik kan zo naar de bewoner stappen om te vragen even de auto te verplaatsen.

Kortom, ik ben het eigenlijk altijd met @maestro eens. Dit keer, kansloze actie. Kost een hele berg tijd, geld en moeite... en ik geloof niet dat die agent er een warme plek aan over gaat houden.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Gast
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Hij gaf aan dat hij agent was, zei zelf al dat hij mijn kenteken had nagetrokken, omdat hij zich irriteerde dat hij nooit kon parkeren in de straat, ik had mijn auto, het is een kleintje, netjes in een parkeervak geplaatst,binnen de lijntjes. Dus niet in 3 vakken..
Het was een ander verhaal als hij mij inderdaad wist te wonen, als hij slim was had hij dat ook gezegd.
Vind jouw reactie nogal kort de bocht, ik vind het gewoon niet netjes van die meneer de agent. Wie zegt dat ik een klacht ga indienen? Ik wilde alleen weten of het mag. Je lange verhaal was niet nodig
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Geslacht:
Leeftijd: 58

Ongelezen bericht door Frans »

Opmerking van moderator Frans

Ok, naar archief dus.
Frans
Beheerder