Duitse zakelijke leaseauto van GmbH (BV) in beslag genomen voor prive conservatoir beslag .

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
GuteGast
Infopolitie Gast

Duitse zakelijke leaseauto van GmbH (BV) in beslag genomen voor prive conservatoir beslag .

Ongelezen bericht door GuteGast »

Goedenavond .
Mag de Nederlandse Politie een Duitse Zakelijke lease auto in beslag nemen die op naam staat van een Duitse GmbH ( in Nederland vergelijkbaar met een B.V ) ? De staande gehouden bestuurder heeft prive de signalering conservatoir beslag achter zijn naam staan in Nederland en is woonachtig in Duitsland .
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Geslacht:
Leeftijd: 58

Re: Duitse zakelijke leaseauto van GmbH (BV) in beslag genomen voor prive conservatoir beslag .

Ongelezen bericht door Frans »

Ik denk dat we dit uit moeten laten leggen door @Hilde
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Geslacht:
Leeftijd: 64

Re: Duitse zakelijke leaseauto van GmbH (BV) in beslag genomen voor prive conservatoir beslag .

Ongelezen bericht door SWAT »

Als de feitelijke eigendom situatie op het moment van de controle en in beslag namen niet duidelijk is of daar twijfels over bestaan dan is de in beslag name mogelijk. We geloven in deze situatie iemand niet op zijn blauwe ogen.
Het leggen van een conservatoir beslag in het Strafrecht geschiedt op last van een Rechter Commissaris. De feitelijke eigenaar van het goed kan tegen de beslag legging bij de betreffende rechtbank bezwaar maken en indien in het gelijk gesteld het goed terug krijgen.
Stay safe out there.
Proost
Inventaris
Inventaris
Agent
Geslacht:

Ongelezen bericht door Proost »

Ik kan een heel aantal vergelijkbare zaken bedenken waarbij er beslag gelegd is op dergelijke voertuigen. @ts Was het toevallig een witwaszaak waarbij veel crimineel vermogen aanwezig was in allerlei vage constructies om de herkomst te verhullen?

Hoef je geen antwoord op te geven hoor. Korte antwoord is ja.
GuteGast
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door GuteGast »

Nee het was geen Witwaszaak , ik weet voldoende zo . Hartstikke bedankt voor de snelle reacties 👍🙏🏻💪🏻
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Geslacht:
Leeftijd: 58

Ongelezen bericht door Frans »

Opmerking van moderator Frans

Dan sluit ik hem hierbij af.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Gesloten