Wegwerkzaamheden
Moderator: Moderatorteam
-
Jeroen
- Infopolitie Gast
Wegwerkzaamheden
Goedenavond ik heb een vraag.
Bij Norgerbrug zijn ze met wegwerkzaamheden J16 met een A1 bord 30km. Nu loopt de weg naar de n374 maar er zit geen einde wegwerkzaamheden bord bij, er loopt wel een T-kruising met een omgedraaide J16 bord met in en uit werkverkeer zonder A1 bord. Vervalt dan de snelheid beperking “wegwerkzaamheden” beperking bij die T-kruising? Want anders had het bord J16 en A1 aan beide kanten moeten staan en dat is nu niet het geval. Klopt het dan dat hij vervalt? Want als je de straat zou pakken bij de T-kruising staat er ook een einde 60 dus 80
https://maps.app.goo.gl/YGMyDqh4NJFafbGQ9
T-Kruising foto:
https://maps.app.goo.gl/sb6j5aKHquBpbq8z8
Voor deze gebruiker is het dan einde 60km wordt 80km
Nog een vraag:
Als je van de ander kant komt dan kom je een einde 60km tegen zelfde weg alleen dan de terug weg waar je weer het bord j16 tegen komt zonder snelheid beperking daar staat verder geen snelheid beperking op die weg tot aan de Norgerbrug dat zou betekenen dat de ene helft “heen” wel 30 en terug 80km is heb ik dat juist?
https://maps.app.goo.gl/DrixQafTtZfsyaaP6
De situatie is precies hetzelfde op Google Maps alleen dan zijn ze bij de Norgerbrug bezig
Bij Norgerbrug zijn ze met wegwerkzaamheden J16 met een A1 bord 30km. Nu loopt de weg naar de n374 maar er zit geen einde wegwerkzaamheden bord bij, er loopt wel een T-kruising met een omgedraaide J16 bord met in en uit werkverkeer zonder A1 bord. Vervalt dan de snelheid beperking “wegwerkzaamheden” beperking bij die T-kruising? Want anders had het bord J16 en A1 aan beide kanten moeten staan en dat is nu niet het geval. Klopt het dan dat hij vervalt? Want als je de straat zou pakken bij de T-kruising staat er ook een einde 60 dus 80
https://maps.app.goo.gl/YGMyDqh4NJFafbGQ9
T-Kruising foto:
https://maps.app.goo.gl/sb6j5aKHquBpbq8z8
Voor deze gebruiker is het dan einde 60km wordt 80km
Nog een vraag:
Als je van de ander kant komt dan kom je een einde 60km tegen zelfde weg alleen dan de terug weg waar je weer het bord j16 tegen komt zonder snelheid beperking daar staat verder geen snelheid beperking op die weg tot aan de Norgerbrug dat zou betekenen dat de ene helft “heen” wel 30 en terug 80km is heb ik dat juist?
https://maps.app.goo.gl/DrixQafTtZfsyaaP6
De situatie is precies hetzelfde op Google Maps alleen dan zijn ze bij de Norgerbrug bezig
-
Gast
- Infopolitie Gast
Re: Wegwerkzaamheden
Even een kleine correctie! Situatie is niet hetzelfde
Maar de borden op de foto zijn de enige die je op die weg tegenkomt
Maar de borden op de foto zijn de enige die je op die weg tegenkomt
- Skipperje
- Moderator
- Roepnaam: Piet
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Ik zie op de foto alleen borden werkzaamheden en geen A1 30. Maar als ik het verkeerd begrijp, dan is het inderdaad zo dat na ieder kruispunt, dus ook een T-kruispunt, de borden A1 30 herhaald moeten worden. Is dat niet zo, dan geldt de "normale" snelheid van die weg weer.
Piet
Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
-
Jeroen
- Infopolitie Gast
Ik geloof je als je zegt dat in foto 1 "de werkzaamheden stoppen" en dan heb je gelijk, het bord A1-30 zou herhaald moeten worden wil de 30 nog steeds van kracht zijn. Maar ik heb zo'n idee, als ik naar de zijweg kijk en ook in de verte, dat daar ook werkzaam heden zijn en dat de T-kruising in de werkzaamheden valt, ergo: foto 1 is nog niet "einde werkzaamheden". Zou dat het geval kunnen zijn?
-
Jeroen
- Infopolitie Gast
-
Jeroen
- Infopolitie Gast
Dit is de volgorde wat ik om 09:16 stuurde
Foto 1: rij ik de werkzaamheden in 100% 30 kilometer per uur
Vervolgd rij ik naar foto 2: daar wordt het aan de andere kant voor de tegemoet rijdende verkeer 30km met wegwerkzaamheden die rijden. Ben geen einde bord tegen gekomen.
Foto 3: Vervolgs rij ik naar de stoplichten”Tkruising”
Ik rij op de doorgaande weg, De zij aftakking “tkruizing” is een in/uit rit voor bouwverkeer en een busbaan ernaast die op dezelfde weg uitkomen een A02-60 dus dat wordt voor hun 80km per uur. Na de stoplichten wordt het bord j16 en A01-30 niet herhaalt.
Foto 1: rij ik de werkzaamheden in 100% 30 kilometer per uur
Vervolgd rij ik naar foto 2: daar wordt het aan de andere kant voor de tegemoet rijdende verkeer 30km met wegwerkzaamheden die rijden. Ben geen einde bord tegen gekomen.
Foto 3: Vervolgs rij ik naar de stoplichten”Tkruising”
Ik rij op de doorgaande weg, De zij aftakking “tkruizing” is een in/uit rit voor bouwverkeer en een busbaan ernaast die op dezelfde weg uitkomen een A02-60 dus dat wordt voor hun 80km per uur. Na de stoplichten wordt het bord j16 en A01-30 niet herhaalt.
ik vind het overall een vreemde situatie omdat "lijkt" (aan o.a. de "tijdelijke barrières") dat ook de zijstraat bij dezelfde wegwerkzaamheden hoort. Linksom of rechtsom, is dit niet zo dan heb je gelijk en zou het bord herhaald moeten worden. Valt de kruising BINNEN de werkzaamheden dan heb ik een andere mening (ook te zien aan de achterzijde bijvoorbeeld van het einde zonebord 60 waar een "tijdelijke paal met borden" is geplaatst en waaruit lijkt dat de kruising binnen de werkzaamheden valt), dan zou het bord niet herhaald hoeven worden, immers, de werkzaamheden zijn dan overduidelijk bezig (de barrères, de werkzaamheden zelf etc.), en het einde A1-30 zou dus pas NA de werkzaamheden hoeven te komen, immers, degenen die de werkzaamheden binnen rijden uit de zijstraat hebben dan ook al een bord "wegwerkzaamheden" gekregen.
-
jeroen
- Infopolitie Gast
Ja het is een hele rare situatie daar.. en probeer een beetje duidelijk te krijgen?
Norgebrug - n373 dus naar de Asserstraat zou rijden Waar je dus dat stoplicht ziet 30 is.
Maar als je dan van de Asserstraat- norgerbrug zou rijden kom je geen snelheid beperking tegen Bij de Asserstraat kom je dan een A02 60 tegen dus betekend 80 km daarna kom je zelf bij de stoplicht geen snelheid beperking tegen dus die hele weg is 80.
Dus dan is de ene helft 30 en de andere helft 80 want iemand die van de andere kant zou komen heeft geen flauw idee dat het daarbij burg werkzaamheden zijn.
kan zoon weg dan wel gehandhaaft worden?
Norgebrug - n373 dus naar de Asserstraat zou rijden Waar je dus dat stoplicht ziet 30 is.
Maar als je dan van de Asserstraat- norgerbrug zou rijden kom je geen snelheid beperking tegen Bij de Asserstraat kom je dan een A02 60 tegen dus betekend 80 km daarna kom je zelf bij de stoplicht geen snelheid beperking tegen dus die hele weg is 80.
Dus dan is de ene helft 30 en de andere helft 80 want iemand die van de andere kant zou komen heeft geen flauw idee dat het daarbij burg werkzaamheden zijn.
kan zoon weg dan wel gehandhaaft worden?
-
Jeroen
- Infopolitie Gast
Kijk deze paal is dat. https://maps.app.goo.gl/nAioZcjrnDveVRpP9
En als je dat terug zou kijken in de tijd bij Google Maps staat die paal er al sins 2009
norgebrug - Asserstraat is 30km j16.
————————————————————
“Zelfde weg maar dan terug”
Asserstraat - Norgebrug A02-60km dus 80km
Daar wordt niks van wegwerkzaamheden aangegeven over de hele weg,heb ik even gecontroleerd.
Is er een instantie die je eventueel kunt bellen hoe het nu geregeld wordt op die weg..
ik ga er vaker gebruik van maken en weet niet echt hoe ik in deze situatie om moet gaan. Zeker als ze gaan controleren en handhaven.
Want als ik de hele weg 30 rij dan creëer ik een gevaarlijke situatie..
En als je dat terug zou kijken in de tijd bij Google Maps staat die paal er al sins 2009
norgebrug - Asserstraat is 30km j16.
————————————————————
“Zelfde weg maar dan terug”
Asserstraat - Norgebrug A02-60km dus 80km
Daar wordt niks van wegwerkzaamheden aangegeven over de hele weg,heb ik even gecontroleerd.
Is er een instantie die je eventueel kunt bellen hoe het nu geregeld wordt op die weg..
ik ga er vaker gebruik van maken en weet niet echt hoe ik in deze situatie om moet gaan. Zeker als ze gaan controleren en handhaven.
Want als ik de hele weg 30 rij dan creëer ik een gevaarlijke situatie..