Fout gemaakt, boete?

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
motorrijder
Infopolitie Gast

Fout gemaakt, boete?

Ongelezen bericht door motorrijder »

Op een kruispunt waar je niet linksaf mocht, ben ik per ongeluk toch niks gegaan.
Er zat een auto dicht op me en daar wilde ik vanaf, dus had het bord niet goed gezien.
Natuurlijk wel in de eerste meter al in de gaten dat ik spookreed, maar toen kon ik dus niet meer keren.
Omdat een motor geen achteruit heeft (en lopen midden op de weg erg langzaam gaat, kans op ongelukken) ben ik vervolgens de stoep op gereden en ben ik daar afgestapt.
Nu is het zo dat op dat kruispunt zo'n verkeerscamera hangt (zo'n bolletje). Registreert die ook automatisch overtredingen en heb ik nu kans op een boete?
Zoja, hoeveel krijg ik er dan?
1: ik ben een weg ingereden die niet mocht
2: Ik heb dus ook heel even spook gereden
3: ik moest daardoor de stoep wel op om af te stappen (maar is toch weer een extra boete misschien)
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Geslacht:
Leeftijd: 58

Re: Fout gemaakt, boete?

Ongelezen bericht door Frans »

Heb je een exacte locatie van die kruising en dat bolletje? (Google maps)
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Geslacht:
MotoRon
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 67
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Geslacht:
MotoRon
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Geslacht:
Gast
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Frans schreef: 23 apr 2025, 11:04 Heb je een exacte locatie van die kruising en dat bolletje? (Google maps)

Bedankt voor je reactie. Helaas kom ik daar niet zo vaak dus kan ik het zo snel niet terugvinden.
Is je vraag zodat je het voorval kan terugkijken (en dus ook kon zien dat ik voor mijn eigen veiligheid de weg af ging)?
Of wil je gewoon zien wat voor camera het was? Want dit is een zelfde soort camera (maar niet de plek) als 1 van deze 2. Zit er trouwens nog verschil in deze cameras?
https://i.imgur.com/TkjO5o5.png
https://i.imgur.com/AUP0aLd.png
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Geslacht:

Als je niet weet wat de kruising was weten we niet welk "bolletje" er heeft gehangen.

Over het algemeen:

Deze "bolletjes" kunnen allerlei camera's bevatten waaronder maar niet uitsluitend camera's die live worden bekeken door mensen die bevoegd zijn bekeuringen uit te schrijven. Ik zeg niet dat dat in jouw geval aan de orde was want dat weet ik simpelweg niet, het zou kunnen. En als er al is geschreven dan weet ik ook niet voor welke feiten, log in met je digid bij het CJIB en je kunt intussen zelf zien óf en welke boetes er op je naam staan.

https://www.cjib.nl/
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Gast
Infopolitie Gast

Frans schreef: 23 apr 2025, 11:04Als je niet weet wat de kruising was weten we niet welk "bolletje" er heeft gehangen.

Over het algemeen:

Deze "bolletjes" kunnen allerlei camera's bevatten waaronder maar niet uitsluitend camera's die live worden bekeken door mensen die bevoegd zijn bekeuringen uit te schrijven. Ik zeg niet dat dat in jouw geval aan de orde was want dat weet ik simpelweg niet, het zou kunnen. En als er al is geschreven dan weet ik ook niet voor welke feiten, log in met je digid bij het CJIB en je kunt intussen zelf zien óf en welke boetes er op je naam staan.
Als er nu niets staat, betekend dit dat er ook niets meer gaat komen? Of kan hier nog weken/maanden verwerkingstijd overheen gaan?
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Geslacht:

Geen weken/maanden.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
MotoRon
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Geslacht:

Ongelezen bericht door MotoRon »

Doorgaans wordt een bekeuring meteen digitaal ingezonden. Als er een onvolkomenheid in zit, komt ie bij de verbalisant terug en heeft die een maand de tijd om hem opnieuw in te sturen. Er zit dus een marge in.
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
Gast
Infopolitie Gast

Ik ben nu netjes afgestapt en heb even een foto gemaakt. Via Google maps zie je hem nog niet (foto te oud)
Scherm­afbeelding 2025-05-07 om 18.17.08.jpg

Opmerking van moderator MotoRon

Afbeelding aangepast
Je hebt niet voldoende rechten om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gast
Infopolitie Gast

Ik zie nu een persoon op de foto staan was me in het klein niet opgevallen. Willen jullie deze bijsnijden anders voldoe ik niet aan avg :(
DiNozzo
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Geslacht:
Leeftijd: 38

Ongelezen bericht door DiNozzo »

Dit is gewoon een normale beveiligingscamera, die meestal wordt beheerd door winkels, winkelcentra of de gemeente. In de eerste twee gevallen is het sowieso niet mogelijk om een boete te krijgen. Bij cameratoezicht van de gemeente is het echter wel mogelijk dat er via de camera's wordt gehandhaafd; dat gebeurt bijvoorbeeld vaak bij wildplassers tijdens stapavonden. Er gebeurt echter veel, en niet alles wordt gezien. Ik acht de kans klein, maar ik kan niet uitsluiten dat u een boete krijgt.
"If you gaze long enough into an abyss, the abyss will gaze back into you" — Friedrich Nietzsche
MotoRon
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Geslacht:

Ongelezen bericht door MotoRon »

Opmerking van moderator MotoRon

100 % duidelijkheid zal er niet komen.
:slotje: