Artikel 461

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Verhagen
Infopolitie Gast

Artikel 461

Ongelezen bericht door Verhagen »

Ik heb een boete gekregen van een agent, omdat ik mij niet mocht bevinden op een parkeergarage, naar zijn mening.
Echter ben ik op de parkeergarage gekomen door een code te scannen bij een QR-code paaltje die mij de toegang gaf tot de parkeergarage.
Op/bij de deur stond geen bordje met "Verboden toegang voor onbevoegden" of iets dergelijks.

Lijkt deze boete rechtvaardig of zal mijn verzet tegen de strafbeschikking een kans maken tot seponering door de officier van justitie?

Alvast bedankt :)
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Geslacht:
Leeftijd: 58

Re: Artikel 461

Ongelezen bericht door Frans »

Echter ben ik op de parkeergarage gekomen door een code te scannen bij een QR-code paaltje die mij de toegang gaf tot de parkeergarage.
Wat een typische woordkeuze.

Zolang het niet jouw kaartje was met jouw QR code was je daar dus wel onbevoegd, waarschijnlijk heeft de meldkamer van Q-park dat van afstand gezien en heeft die de politie gebeld.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Verhagen
Infopolitie Gast

De code die gescand was, is wel van mij. Het is namelijk mijn paspoort die ik heb gescand, waarna het paaltje zei dat ik toegang had tot het gebouw.
MotoRon
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door MotoRon »

Bij een parkeergarage scan je normaal gesproken de code (QR- of barcode) op de parkeerkaart die je hebt gekregen bij binnenkomst van de garage. Dat is de “sleutel” om rechtmatig toegang te krijgen om vervolgens je auto op te halen.
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
Verhagen
Infopolitie Gast

Verder dreigde de agent ook met een boete voor cannabis die in mijn zak zat (in een koker en ik ben ouder dan 18, verkregen door een koffieshop), als ik mijn mond niet hield.

Ik vroeg of de boete die ik zou ontvangen via DigiD afgehandeld kon worden in plaats van via de post, waarop ik dit als antwoord kreeg.

Letterlijk geciteerd uit een audio opname:

"jongens jullie moeten je beseffen, jullie zijn iets aan het doen, en jullie eigen gedrag, jullie moeten naar je eigen gedrag kijken, jij krijgt gewoon nog een waarschuwing voor die jointjes hè (hij verwijst naar mij). Die kan ook naar je adres gaan, want jij wilt niet dat het naar pappi en mammie terecht komt, dus ik kan ook nog direct een boete schrijven dat je direct jointjes rookt, dus ga niet zeiken om dingen nou"

Wordt dit niet gezien als misbruik van machtspositie aangezien, omdat hij mijn vrijheid tot meningsuiting ontnam met als dreigement een tweede boete?
MotoRon
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Geslacht:

Ongelezen bericht door MotoRon »

Ben je nu niet een beetje aan het zoeken om onder de bekeuring uit te komen? (Machtsmisbruik, vrijheid van meningsuiting, dreigement….)

Kennelijk heb je gedrag vertoont wat niet acceptabel was en ben je tegen een bon aangelopen. Die valt thuis op de deurmat.
Mijn 2 cent: Leer ervan en blijf de volgende keer weg van plaatsen waar je niets te zoeken hebt.
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
Gast
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Leuk dat je er zo over nadenkt, ik vond de agenten heel onrespectvol.
Ik heb heel veel respect voor agenten, maar vond de agenten die mij hebben bekeurd echt heel onrespectvol, in verhouding tot ons gedrag.
Dankjewel voor je reacties, fijne dag verder ;)
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Geslacht:
Leeftijd: 58

Ongelezen bericht door Frans »

Opmerking van moderator Frans

Een duidelijk antwoord... denk ik? :slotje: voor nu maar.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
MotoRon
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Geslacht:
Frans
Beheerder