Hond in tuin laten plassen,poepen en hele tijd laten blaffen
Moderator: Moderatorteam
-
Mona
- Infopolitie Gast
Hond in tuin laten plassen,poepen en hele tijd laten blaffen
Ik heb een buurvrouw die een hond heeft. Wel een anderhalf jaar oud . Ze brengt hem nooit naar buiten om zijn behoeftes te doen. Om half uur max. Doet ze de tuindeur voor hem open om zijn behoeftes te doen en dan laat ze hem een half uur in de tuin. Maar haar hond wilt gelijk naar binnen en daarom blijft hij blaffen. Als het mooi weer is en zit ik in mijn tuin hoor ik hem continu. Is zo vervelend. Met de buurvrouw erover gehad. Ze gaf aan dat het een kleine hond is en dat het haar tuin is. De woningbouw doet niks daar aan. Is het normaal?
- taxikemperman
- Deskundige
- Roepnaam: Remi
- Geslacht:
- Leeftijd: 61
Re: Hond in tuin laten plassen,poepen en hele tijd laten blaffen
Zie https://www.brandmr.nl/blog/blaffende-h ... echtmatig/
Maak een verslag met geluids- / video-opnamen
Daarnaast officieel schriftelijk klagen bij de woningbouw in verband met stankoverlast en verstoring woongenot. Zij zijn verplicht actie te ondernemen
Maak een verslag met geluids- / video-opnamen
Daarnaast officieel schriftelijk klagen bij de woningbouw in verband met stankoverlast en verstoring woongenot. Zij zijn verplicht actie te ondernemen
- SWAT
- 24 uurs servicer
- Geslacht:
- Leeftijd: 64
Re: Hond in tuin laten plassen,poepen en hele tijd laten blaffen
In aanvulling op Tacikemperman, er is geen verbod op het uitlaten en behoefte laten doen van een hond in de eigen tuin.
Als buurvrouw de ontlasting netjes opruimt en er verder geen stankoverlast is dan kan ook de woningbouw daar niets tegen tenzij in de huurvoorwaarden daar iets over is opgenomen.
Als buurvrouw de ontlasting netjes opruimt en er verder geen stankoverlast is dan kan ook de woningbouw daar niets tegen tenzij in de huurvoorwaarden daar iets over is opgenomen.
Stay safe out there.