Goedeavond,
onlangs is mijn grijze pas aangevraad bij de instantie, alleen heb ik recentelijk een strafbeschikking gekregen voor 45 km te hard rijden buiten bebouwde kom op een weg waar je 60 moet rijden.
Het is gebleven bij een strafbeschikking een geldboete en geen rijontzegging, laatste boete was 6 jaar terug, nu is mijn vraag kan dit invloed hebben op de aanvraag van mijn grijze pas.
graag jullie antwoorden hierop.
mvg
Strafbeschikking voor beveiliger
Moderator: Moderatorteam
-
ActusReus
- Infopolitie Gast
Re: Strafbeschikking voor beveiliger
Ja, dat kan zeker. U heeft de boete betaald, neem ik aan? Ik ben niet helemaal thuis in de verkeersboetes maar met een strafbeschikking zit het zo:
Het strafbare feit, namelijk het te hard rijden, is waargenomen. Het OM neemt dan een beslissing en stuurt u een strafbeschikking. Daar hoeft u het niet mee eens te zijn. U kunt dan binnen 14 dagen in verzet gaan. Als u de boete echter betaalt, geeft u aan dat u het ermee eens bent. Niemand hoeft dan meer naar de rechter. U bent nu "gestraft."
U heeft nu dus wel een strafbaar feit erkend en er wordt bij het aanvragen van een beveiligingspas wel enkele jaren teruggekeken.
(en dat mag ook wel... iemand die 45 kmh te hard rijdt met bijzondere bevoegdheden...)
Het strafbare feit, namelijk het te hard rijden, is waargenomen. Het OM neemt dan een beslissing en stuurt u een strafbeschikking. Daar hoeft u het niet mee eens te zijn. U kunt dan binnen 14 dagen in verzet gaan. Als u de boete echter betaalt, geeft u aan dat u het ermee eens bent. Niemand hoeft dan meer naar de rechter. U bent nu "gestraft."
U heeft nu dus wel een strafbaar feit erkend en er wordt bij het aanvragen van een beveiligingspas wel enkele jaren teruggekeken.
(en dat mag ook wel... iemand die 45 kmh te hard rijdt met bijzondere bevoegdheden...)
- zijlvaart67
- Moderator
- Geslacht:
- Leeftijd: 58
Re: Strafbeschikking voor beveiliger
Maar men weegt ook of 't strafbare feit invloed kan hebben op de huidige functie, relevant is voor de huidige functie.
Dat is immers de bedoeling van een dergelijke beoordeling en niet het enkele feit of iemand een strafbaar feit heeft gepleegd..
Dat is immers de bedoeling van een dergelijke beoordeling en niet het enkele feit of iemand een strafbaar feit heeft gepleegd..
'Het is niet logisch dat 450 miljoen Europeanen aan 330 miljoen Amerikanen vragen hen te beschermen tegen 140 miljoen Russen'
Donald Tusk