Goeie avond
Ik heb vanmiddag een auto overgeschreven naar mijn vriendin omdat ik ff geen rijbewijs bezit.
Nu ben ik die auto toch gaan besturen omdat mijn vriendin naar haar kinderen moest .
Omdat de overschrijving dachten wij niet gelukt was door DigiD storing had ik toch besloten de auto te pakken zodat mijn vriendin op tijd voor haar kinderen thuis zou zijn .
Worden we onderweg aangehouden. Blijkt toch nog op mijn naam te staan .
Dus ingevorderd rijbewijs in 2022
Positief op cannabis speekseltest
Dus auto inbeslag genomen .
Na de bloedtest kom ik dus bij mijn vriendin en blijkt dat de auto dus wel op haar naam is overgeschreven .
Hoe krijgt zij nu die auto terug .
Want staat tenslotte uiteindelijk toch op haar naam .
Inbeslagname voertuig andere eigenaar
Moderator: Moderatorteam
- MotoRon
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Re: Inbeslagname voertuig andere eigenaar
Opmerking van moderator MotoRon
Dennis, 1x plaatsen is voldoende. Een gastenbericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator, voordat het zichtbaar is op het forum.- SWAT
- Geslacht:
- Leeftijd: 65
Dennis, je bent op zeker niet de enige die denkt dat hij of zij door het overschrijven van een kenteken op naam van een ander daarmee kan voorkomen dat justitie het voertuig in beslag kan nemen als daar weer strafbare feiten mee worden gepleegd. Nieuwsflash, zo werkt dat dus niet
Jou actie betekent dat je vriendin ook weet dat je geen geldig rijbewijs meer hebt. Door jou toch "haar" auto aan jou beschikbaar te stellen met deze wetenschap maakt zij zich ook schuldig aan een strafbaar feit. Ook op die grond kan de auto al in beslag blijven om herhaling te voorkomen. Dat ze jou laat rijden wekt ook de indruk dat zij zelf ook geen rijbewijs (meer) heeft. Daarmee is er ook geen enkel redelijk belang om de auto terug te geven.
Dat je nu (wederom) met een ingevorderd rijbewijs rijdt en kennelijk nogmaals onder invloed van drugs zal naar alle waarschijnlijkheid echt het einde van je rijbewijs gaan betekenen.
Mochten jij of je vriendin toch een poging willen wagen de auto terug te krijgen dan zal je eerst een verzoek daartoe moeten doen bij de officier van justitie. Als die wegert de auto terug te geven (zeer grote kans) dan moet je naar de rechtbank stappen en daar om teruggave vragen. Kan een aantal maanden duren voordat het verzoek behandeld wordt.
Jou actie betekent dat je vriendin ook weet dat je geen geldig rijbewijs meer hebt. Door jou toch "haar" auto aan jou beschikbaar te stellen met deze wetenschap maakt zij zich ook schuldig aan een strafbaar feit. Ook op die grond kan de auto al in beslag blijven om herhaling te voorkomen. Dat ze jou laat rijden wekt ook de indruk dat zij zelf ook geen rijbewijs (meer) heeft. Daarmee is er ook geen enkel redelijk belang om de auto terug te geven.
Dat je nu (wederom) met een ingevorderd rijbewijs rijdt en kennelijk nogmaals onder invloed van drugs zal naar alle waarschijnlijkheid echt het einde van je rijbewijs gaan betekenen.
Mochten jij of je vriendin toch een poging willen wagen de auto terug te krijgen dan zal je eerst een verzoek daartoe moeten doen bij de officier van justitie. Als die wegert de auto terug te geven (zeer grote kans) dan moet je naar de rechtbank stappen en daar om teruggave vragen. Kan een aantal maanden duren voordat het verzoek behandeld wordt.
Stay safe out there.
- Skipperje
- Roepnaam: Piet
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Opmerking van moderator Skipperje
Hiermee hebben wij voldoende gezegd.Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit