Buren klagen van mijn kindren

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Kumaran TS
Infopolitie Gast

Buren klagen van mijn kindren

Ongelezen bericht door Kumaran »

Mijn normal Leven met mijn gezin met 3 kinderen is problem voor mijn Buren ze komen aanbellen midag om 16u of 21u dat mijn kindren maken veel lawai maar als trap naar boven lopen hun kamer of springen in sofa veel lawai voor mijn Buren.
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 58

Re: Buren klagen van mijn kindren

Ongelezen bericht door Frans »

Dit is geen zaak voor de politie.

Voor wat betreft geluidsoverlast, want daar zullen uw buren het over hebben denk ik, is de regel dat woon- en leefgeluiden er nu eenmaal bij horen. Als uw kunderen de hele dag, en dus ook on 21 uur 's avonds op de bank lopen te gillen is het een ander verhaal maar dan kunt u als huurder het beste in gesprek met de buren om tot een oplossing te komen. De buren zoiden in dat geval ook recht hebben op hun woongenot (en dat staat in uw huurovereenkomst). U mag wat dat betreft dus eigenlijk nooit overlast veroorzaken. Daar tegenover staat, zoals ik al zei, dat gewone woon- en leefgeluiden buiten de uren. An de nachtrust (tussen 22:00 en 07:00) geen reden tot klagen zijn.

Zoals gezegd is dit geen politiezaak, ga in gesprek met uw buren, desnoods via een bemiddelaar.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Re: Buren klagen van mijn kindren

Ongelezen bericht door SWAT »

Of de buren wel of niet terecht klagen is afhankelijk wat u met een "normaal" gezinsleven bedoeld.
Leef geluiden zal men moeten accepteren. Echter als u als "normaal" vindt dat uw kinderen (bijvoorbeeld) dagelijks trommelend op grote trommels door het huis lopen hebben de buren een punt.
Zoals gezegd is dit in beginsel geen politie zaak tenzij er sprake is van incidentele extreme geluidsoverlast dan zou er een bekeuring kunnen volgen als dit ook door de politie geconstateerd wordt.
Stay safe out there.
Gesloten