Hallo groep
Ik ontving vandaag een strafbeschikking. Er staat geen gedraging vermeld en ook geen tijd. Alleen als strafbaar feit 'zich niet houden aan toegangsvoorwaarden van de eigenaar'. Feitcode D537B
Maar wat ik deed (dus welk gedrag ik dan liet zien) staat er niet én er staat geen tijd bij. De locatie is ook merkwaardig, er wordt een weg genoemd die ongeveer 3 kilometer lang is.
Is dit geldig?
strafbeschikking geldig?
Moderator: Moderatorteam
- SWAT
- Geslacht:
- Leeftijd: 65
Re: strafbeschikking geldig?
Ja, het tijdstip is kennelijk niet relevant voor het strafbare feit en het strafbare feit staat omschreven. Als u niets doet dan wordt de boete geind. Bent u het niet eens met de strafbeschikking dan zult u verzet moeten aantekenen. Dan gaat de rechter naar de zaak kijken.
De vraag of de strafbeschikking geldig is, is niet relevant voor het innen van de boete. De enige die de strafbeschikking kan vernietigen is de rechter.
U kunt vragen of de officier van justitie de strafbeschikking wil intrekken maar daarmee verspild u mogelijk de termijn waarbinnen u in verzet had kunnen gaan.
De vraag of de strafbeschikking geldig is, is niet relevant voor het innen van de boete. De enige die de strafbeschikking kan vernietigen is de rechter.
U kunt vragen of de officier van justitie de strafbeschikking wil intrekken maar daarmee verspild u mogelijk de termijn waarbinnen u in verzet had kunnen gaan.
Stay safe out there.
-
alex52889
- Roepnaam: Alex
- Geslacht:
- Leeftijd: 26
Let wel, als het inderdaad een strafbeschikking is en je betaalt, ga je (meestal) akkoord met een strafblad dit kan gevolgen hebben voor een eventueel VOG.
- MotoRon
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Deze overtreding wordt niet vermeld op een strafblad. Op deze overtreding volgt een strafbeschikking van 110 euro, die wordt niet vermeld op een strafblad en heeft geen gevolgen voor een VOG. Zie deze informatie
Wandelaar, de feitcode D537b staat voor artikel 461 WvSR. De omschrijving: Je hebt je kennelijk niet gehouden aan de voorwaarden voor het betreden van een terrein. Dat zal in een proces-verbaal/bekeuring vermeld zijn, maar dat wordt niet allemaal vermeld in een strafbeschikking. Ik zie in jouw vraag geen reden waarom de strafbeschikking niet geldig zou zijn.
Wandelaar, de feitcode D537b staat voor artikel 461 WvSR. De omschrijving: Je hebt je kennelijk niet gehouden aan de voorwaarden voor het betreden van een terrein. Dat zal in een proces-verbaal/bekeuring vermeld zijn, maar dat wordt niet allemaal vermeld in een strafbeschikking. Ik zie in jouw vraag geen reden waarom de strafbeschikking niet geldig zou zijn.
Je hebt niet voldoende rechten om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- maestro
- Roepnaam: Mario
- Geslacht:
Het gaat erom of het voor je duidelijk is/kan zijn waarvan je wordt verdacht. Met een datum en locatie en de omschrijving van het feit is dat voldoende duidelijk. Je kunt op basis hiervan zelf nagaan of je het feit wel of niet hebt gepleegd.
Het zou wat anders zijn als er bijvoorbeeld stond in 2024 ergens in Nederland. Dat is onvoldoende concreet,
Het zou wat anders zijn als er bijvoorbeeld stond in 2024 ergens in Nederland. Dat is onvoldoende concreet,
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)
En dan ook nog, iemand zal u daar hebben gezien en ook hebben gesproken? En met die iemand bedoel ik de opsporingsambtenaar die de beschikking heeft uitgeschreven. Dus u heeft uzelf op dat moment moeten identificeren. Er is u medegedeeld dat u daar niet mag zijn dus de reden is u mondeling uitgelegd. En er is u ook medegedeeld dat u niet tot antwoorden verplicht bent en dat u recht heeft op een advocaat.
Zo niet, kunt u in bezwaar gaan (binnen de termijn) maar of dat succes gaat hebben weet ik niet. De verbalisant heeft bij het opmaken van de beschikking al een proces-verbaal moeten tikken met de feiten en omstandigheden. Als deze niet duidelijk genoeg geweest waren had hij vanzelf al bericht gehad van de Officier van Justitie om een aanvullend PV op te maken.
Zo niet, kunt u in bezwaar gaan (binnen de termijn) maar of dat succes gaat hebben weet ik niet. De verbalisant heeft bij het opmaken van de beschikking al een proces-verbaal moeten tikken met de feiten en omstandigheden. Als deze niet duidelijk genoeg geweest waren had hij vanzelf al bericht gehad van de Officier van Justitie om een aanvullend PV op te maken.
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
Ah OK. Ik weet niet beter dan dat tijdstip één van de verplichte onderdelen is van de strafbeschikking.
Ik ga zeker in verzet want de BOA had nou nét op dat terrein géén bevoegdheid (prive terrein zonder convenant voor handhaving). Ik keek daarom extra goed naar tijd en locatie. De weg is 3000 meter lang. Ik heb wel bewijs want mijn garmin staat altijd aan en ik kan dus wel zien wáár ik werd staande gehouden. Bovendien antwoordde de BOA op mijn opmerking dat het prive terrein is waar we ons bevonden dat het 'hun' terrein was, dat er ook een bord stond. Ik had beter even de 150 meter terug kunnen lopen samen met de BOA om te laten zien dat dit dus niet het geval is denk ik. Hoop werk weer. Zo jammer dit (het betrof een fietspad dat verderop wél hun gebied was, daar kwamen zij net uit rijden. Ik was daar niet naar op weg en vertelde dat ook. Het letterlijke antwoord was 'voor deze 150 meter krijgt u een PV'. Maar helaas dus niet HUN 150 meter.
Ik ga zeker in verzet want de BOA had nou nét op dat terrein géén bevoegdheid (prive terrein zonder convenant voor handhaving). Ik keek daarom extra goed naar tijd en locatie. De weg is 3000 meter lang. Ik heb wel bewijs want mijn garmin staat altijd aan en ik kan dus wel zien wáár ik werd staande gehouden. Bovendien antwoordde de BOA op mijn opmerking dat het prive terrein is waar we ons bevonden dat het 'hun' terrein was, dat er ook een bord stond. Ik had beter even de 150 meter terug kunnen lopen samen met de BOA om te laten zien dat dit dus niet het geval is denk ik. Hoop werk weer. Zo jammer dit (het betrof een fietspad dat verderop wél hun gebied was, daar kwamen zij net uit rijden. Ik was daar niet naar op weg en vertelde dat ook. Het letterlijke antwoord was 'voor deze 150 meter krijgt u een PV'. Maar helaas dus niet HUN 150 meter.
- MotoRon
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Goed, je weet nu hoe het zit met de geldigheid van de strafbeschikking, en daarover ging de vraag.
Ik hoop voor je dat je ook niet kort daarvoor op “hun” terrein bent gezien, want dan zou de BOA toch bevoegd kunnen zijn. Succes met het verzet.
Ik hoop voor je dat je ook niet kort daarvoor op “hun” terrein bent gezien, want dan zou de BOA toch bevoegd kunnen zijn. Succes met het verzet.