Hallo iedereen
Ik meen mij te herinneren dat ik ooit ergens gehoord of gezien heb dat er een "wet" is waardoor het legaal is om prive terrein of verlaten gebouwen te betreden als er geen hekken om heen staan of de poort of deur of iets open/niet opslot is
Weet iemand of dit klopt en zo ja welke wet dit misschien is?
Om even een voorbeeld te geven
Ergens is een verlaten zwembad
Er staan geen hekken of borden dat je er niet binnen mag en bij de oorspronkelijke ingang staat alles open
Dam zou het volgens die wet legaal moeten zijn om daar naat binnen te gaan om rond te kijken
En als er nu een hek omheen stond bijvoorbeeld zou het niet mogen
Vraag over een wet met betrekking tot prive terrein
Moderator: Moderatorteam
- maestro
- Roepnaam: Mario
- Geslacht:
Re: Vraag over een wet met betrekking tot prive terrein
Uit de wet volgt dat je moet weten dat je geen toegang hebt. Bijvoorbeeld omdat de deur dicht is of er hekken omheen geplaatst zijn. Omdat ik vermoed dat je een student ben en dit een studie opdracht is ga ik je het wetsartikel niet vertellen omdat je zelf je huiswerk moet maken. Maar je zou bijvoorbeeld eens op internet kunnen zoeken op iets als "verboden toegang".
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)
- zijlvaart67
- Geslacht:
- Leeftijd: 59
Prima reactie, Maestro. Ik denk exact hetzelfde..
'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'
Wel een fanatieke student gezien de vakantietijd. 
Verder blijft er natuurlijk een grijs gebied over. En het ontbreken van strafbaarheid via strafrecht wil niet zeggen dat er geen andere wetten zijn die dergelijke gedragingen verbieden. Of dat een dergelijke gedraging een onrechtmatige daad in het civielrecht p op zou leveren
Verder blijft er natuurlijk een grijs gebied over. En het ontbreken van strafbaarheid via strafrecht wil niet zeggen dat er geen andere wetten zijn die dergelijke gedragingen verbieden. Of dat een dergelijke gedraging een onrechtmatige daad in het civielrecht p op zou leveren
- SWAT
- Geslacht:
- Leeftijd: 65
Als alles wat zou mogen in een Wet zou moeten worden opgenomen dan eindigen we met heel veel wetboeken. Er zijn de nodige huiswerk suggesties gegeven.
Soms heeft een rechterlijke uitspraak ook invloed op hoe een Wet moet worden toegepast.
Soms heeft een rechterlijke uitspraak ook invloed op hoe een Wet moet worden toegepast.
Stay safe out there.
-
Njk TS
- Infopolitie Gast
Dit is geen studie vraag
Ik studeer niet meer
Ik meen mij echt te herinneren dat ik zoiets eens heb gelezen
We willen een goede vriendin meenemen met urbexen maar ze is te bang dat we betrapt worden
(Ze wil iets gaan doen qua werk waar ze heel streng zijn op een strafblad hoe klein of lang geleden het ook is geweest)
Ik studeer niet meer
Ik meen mij echt te herinneren dat ik zoiets eens heb gelezen
We willen een goede vriendin meenemen met urbexen maar ze is te bang dat we betrapt worden
(Ze wil iets gaan doen qua werk waar ze heel streng zijn op een strafblad hoe klein of lang geleden het ook is geweest)
Ja dan kan ik het toch wel afraden. Urban exploring gaat over het ontdekken van interessante, meestal verlaten plekken. Veelal is het karakter van die plekken niet publiek. Of het ook een afgesloten terrein, erf of gebouw is kan je bediscussiëren. Maar vooraf zeggen het hek stond open dus het is legaal kan je niet zomaar zeggen.
Als je heel veel geeft om niet negatief in contact komen met de politie zal ik het afraden.
Als je heel veel geeft om niet negatief in contact komen met de politie zal ik het afraden.
Dat kan de werkgever wel fijn zeggen, maar daar gaan de meeste werkgevers niet over. Die kunnen alleen maar een VOG vragen en die wordt afgewezen of afgegeven. Een VOG is niet een kopie van je strafblad. En niet voor alle VOG's is een overtreding zoals bevinden op verboden terrein problematisch, dat wordt afgewogen.
Uitzondering is wel bijvoorbeeld werken bij de Politie / als BOA of ergens waar je een AIVD screening moet doorgaan (overheid). Maar daar zal alleen al het feit dat de politie je heeft aangetroffen op die plek naar voren komen, boete of niet.
Het blijft allemaal het randje opzoeken zijn en ik kan me niet voorstellen dat de stress die dat oplevert voor je vriendin echt leuk is. Los van het feit dat, mocht je het toch aan het verkeerde eind hebben, en ze krijgt wel gedonder (en kan dr carrière vergeten) hoe denk je dat dat voor jullie vriendschap is. Ik zou lekker gaan karten ofzo
- MotoRon
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Vraag is beantwoord