anabole steroiden

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Mark TS
Infopolitie Gast

anabole steroiden

Ongelezen bericht door Mark »

Ik heb jaren aan body-building gedaan en heb nogal anabole steroiden gebruikt. Word er bij de politie keuring ook op gecontroleerd? Ik heb namelijk nog wel wat in mijn bloed zitten.
Met vriendelijke groeten.

Mark
Julio
OnTroerend goed
Agent
Surveillant
Roepnaam: Julio
Geslacht:
Leeftijd: 38

Ongelezen bericht door Julio »

Uh... zijn geen verboden middelen volgens mij. Weet het wel zeker! Denk dus ook niet dat het een probleem zal gaan worden.
rich
Moderator
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 51

Ongelezen bericht door rich »

Ligt er aan wat je precies hebt gebruikt want er zijn aardig wat middelen en "voedingssuplementen" verboden. Staan ze niet genoemd in de opiumwet dan zijn er wel weer andere stukjes wetgeving die het ongeoorloofd gebruik verbieden.

De kans is dus aanwezig dat er bij constatering bepaalde vragen gesteld worden.
met een vriendelijke groet, Rich

rich@infopolitie.nl

Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
Julio
OnTroerend goed
Agent
Surveillant
Roepnaam: Julio
Geslacht:
Leeftijd: 38

Ongelezen bericht door Julio »

Oke, ik wist niet dat er nog verschillende soorten waren.
rich
Moderator
Agent
Geslacht:

Kijk,

Als je medicijnen op doktersvoorschrift krijgt dan is er geen probleem. Als je middelen gebruikt die niet voorgeschreven zijn dan heb je wel een probleem.

Ook denk ik dat men bij constatering niet gelukkig zal zijn want er kleven nogal wat nadelige effecten aan het gebruik.

Stukje uitleg:
Anabole Steroïden
Het gebruik van anabole steroïden is in Nederland niet wettelijk verboden, maar dat betekent niet dat je ze zomaar mag aanschaffen. Omdat anabolen onder de geneesmiddelen worden gerekend, mogen ze alleen op doktersrecept worden verstrekt door een apotheker.
Laatst gewijzigd door rich op 22 apr 2007, 19:01, 1 keer totaal gewijzigd.

rich@infopolitie.nl

Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
Gast TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

rich schreef:Ligt er aan wat je precies hebt gebruikt want er zijn aardig wat middelen en "voedingssuplementen" verboden. Staan ze niet genoemd in de opiumwet dan zijn er wel weer andere stukjes wetgeving die het ongeoorloofd gebruik verbieden.

De kans is dus aanwezig dat er bij constatering bepaalde vragen gesteld worden.
Nou wel het echte werk, testosteron, deca enz. Dat zijn toch echt verboden middelen, maar die vinden ze alleen als ze er specifiek naar zoeken. Wat dus mijn vraag is, of ze er ook echt naar zoeken? Groeten Mark
rich
Moderator
Agent
Geslacht:

Ik kan niet zeggen dat ze het niet doen. Hopen van wel natuurlijk.

rich@infopolitie.nl

Mo TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Mo »

Het gebruik van anabole (ook de zogenaamde onschuldigen zoals de vleesvervangers etc.) kunnen op de lange duur effect op het lichaam hebben die kwalijk zijn en die spieren, botten, gewrichten kunnen aantasten en chronische ontstekingen kunnen geven. Tevens kan op langere termijn je alvleesklier aangetast zijn waarbij je lichaam bepaalde uitvallen gaat vertonen, waardoor je niet meer 100% beschikbaar voor je werk zal zijn.

Van dit zijn ze inderdaad bij de politie heel goed op de hoogte en kan het bij de medische keuring, als dit naar voren komt, een factor zijn bij meeweging voor aanname of niet.
Als het niet naar voren komt omdat je het verzwijgt en je krijgt desondanks later de "bekende" verschijnselen, heb je buiten het feit dat je alsnog ontslagen wordt kans op schadeverhaling.

Dit is geen verzinsel, maar een ervaringspraktisch gegeven.

Gr
Mo
Helen TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Helen »

Er zijn verschillende keuringen die je moet ondergaan, sportkeuring en medische keuring zullen het meest in het oog springen in jouw geval. Indien je het zelf niet aangeeft, zal het naar mijn verwachting wel ontdekt worden door de arts. Daarnaast zal de psycholoog ook vragen stellen die in de buurt zullen komen bij dit gebruik. En er zijn nog vele vragenlijsten die ingevuld moeten worden.
Directe controle, volgens mij niet. Indirecte controle, via alle andere keuringen. :wink:
MotoRon
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door MotoRon »

Had je niet ook een oogcorrectie gehad Mark (of was het nou
Frans85?)
MotoRon
Beheerder