identiteitsbewijs gestolen door familielid

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Janneke20 TS
Infopolitie Gast

identiteitsbewijs gestolen door familielid

Ongelezen bericht door Janneke20 »

het zit zo, ik heb geen paspoort, alleen een identiteitsbewijs.
Mijn zusje is enkele jaren jonger, maar lijkt wel veel op mij, maar ze is nog net geen 16.
Ik ben sinds vorige week mijn identiteitsbewijs kwijt, terwijl hij gewoon in mijn tas zat. Ik weet dus bijna zeker dat zij het heeft, want ze heeft hem namelijk al vaker geleend(maar toen heb ik toestemming gegeven)

Ze beweert dat ze mijn ID niet heeft. Wat kan ik hier nu tegen doen? Ze gebruikt hem om discotheken binnen te kunnen en naar feesten te gaan.

Ik kan niet op haar kamer zoeken, want die heeft ze altijd op slot.
DaV TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door DaV »

En wat zeggen je ouders?
Gast TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

die geloven niet dat zij het heeft en zeggen dat ik maar een nieuwe moet kopen bij het gemeentehuis
Maaike
Superlid
Roepnaam: Maaike
X: @mama_maaike
Facebook: MDJ1980
Geslacht:
Leeftijd: 45

Ongelezen bericht door Maaike »

Je moet eerst aangifte doen bij de politie van diefstal van je ID kaart. Met deze aangifte kan je een nieuwe ID kaart aanschaffen.

Zomaar een nieuwe aanschaffen gaat dus niet
T-nus TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door T-nus »

Er zal dan een bewijs van verlies worden opgemaakt op het bureau, daarmee kan je naar het stadskantoor voor het aanvragen van een nieuwe ID-kaart.

Wat betreft jouw situatie is het toch heel moeilijk. Het is meer een welles nietes situatie tussen jou en je zusje (+ je ouders). Is het echt niet mogelijk dat je hem toch gewoon kwijt bent. Als je echt feiten hebt zou ik toch even goed met je ouders praten......... en kijk dan wat je verder wil doen.

Succes :wink:
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

Of misschien, als je weet waar ze uitgaat, een portier van die gelegenheid inschakelen. Hem jouw gegevens doorgeven en vragen het bewijs in te nemen en aan jou te overhandigen.

Dan loopt ze pas goed tegen de lamp.
Gesloten