plaatsing verkeersbord?
Moderator: Moderatorteam
-
Boone David TS
- Infopolitie Gast
plaatsing verkeersbord?
Geachte heer,
Sinds enkele jaren staat er een verkeersbord tussen mijn huis en dit van de buurman aan de stoeprand net aan de straatkant. Na veelvuldige klachten van mijn klanten die er met hun autodeur tegenbotsen en zo schade oplopen aan hun wagen wou ik toch even informeren.
Heb opgemerkt dat in de volledige verkaveling geen enkel bord zo geplaatst is. (staan allemaal in midden voetpad, ongeveer 1m van straatkant)
Is er een reglementering daar omtrend?
Wat kan er aan gedaan worden?
Mvg,
Boone David
9040 Gent
dbpictures (AT) pandora (dot) be
GSM: 0495 ******
Opm. ..::Frans::.. privé gegevens onleesbaar gemaakt
Sinds enkele jaren staat er een verkeersbord tussen mijn huis en dit van de buurman aan de stoeprand net aan de straatkant. Na veelvuldige klachten van mijn klanten die er met hun autodeur tegenbotsen en zo schade oplopen aan hun wagen wou ik toch even informeren.
Heb opgemerkt dat in de volledige verkaveling geen enkel bord zo geplaatst is. (staan allemaal in midden voetpad, ongeveer 1m van straatkant)
Is er een reglementering daar omtrend?
Wat kan er aan gedaan worden?
Mvg,
Boone David
9040 Gent
dbpictures (AT) pandora (dot) be
GSM: 0495 ******
Opm. ..::Frans::.. privé gegevens onleesbaar gemaakt
-
Mofkap TS
- Infopolitie Gast
Dat is een lastige omdat het België betreft.
Er bestaat een Ministerieel besluit van 11 oktober 1976 houdende de minimum afmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens.
(B.S. 14.10.1976)
In artikel 1.3 staat te lezen dat verkeersborden zodanig worden geplaatst dat zij weggebruikers zo weinig mogelijk hinderen.
Indien u hinder ondervindt kunt u de gemeente verzoeken het bord te verplaatsen met verwijzing naar dit artikel en het besluit.
Er bestaat een Ministerieel besluit van 11 oktober 1976 houdende de minimum afmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens.
(B.S. 14.10.1976)
In artikel 1.3 staat te lezen dat verkeersborden zodanig worden geplaatst dat zij weggebruikers zo weinig mogelijk hinderen.
Indien u hinder ondervindt kunt u de gemeente verzoeken het bord te verplaatsen met verwijzing naar dit artikel en het besluit.
- rai
- Geslacht:
Oké, sorry Leo, je hebt een beetje gelijk.thijeleo schreef:Het bord staat bij zijn huis en hij woont in Belgie. Zou dat bord dan in Nederland staan?Rai schreef:Gaat dit om een situatie in Nederland of in België ???
Voor Belgische regelgeving denk ik dat u hier niet geholpen kunt worden.....
(Zin 2 is wel van toepassing.
-
Mofkap TS
- Infopolitie Gast
-
T-nus TS
- Infopolitie Gast
-
Bouwe1 TS
- Infopolitie Gast