Voor een artikel in de gemeentelijke voorlichtingskrant ben ik opzoek naar de namen van rijkspolitieagenten, die op bevrijdingsdag 1945 dienst deden in Spijkenisse (zh) Ik stelde die vraag eerder aan de gemeente n het Streekarchief Voorne-Putten, Rozenburg in Brielle.Beide konden mij geen anwoord geven. Hopelijk u wel. Ik heb de gegevens uiterlijk 5 april a.s. nodig. Lukt het u dan ben ik u bijvoorbaar zeer erkentelijk
cees van wijngaarden, tel. 0181-614319 e-mail ceeswijn@xs4all.bl[url[/list][/url]
rijkspolitie tijdens bevrijdingsdag
Moderator: Moderatorteam
-
wout TS
- Infopolitie Gast
-
Martin TS
- Infopolitie Gast
Neem eens contact op met het politiemuseum in Apeldoorn. Voor zover ik weet zijn daar nog veel gegevens van de rijkspolitie voorhanden. Ook namen.
Succes.
Succes.
-
gelderblom
- Roepnaam: Jan
- Geslacht:
- Leeftijd: 71
De plekken, waar archiefstukken terecht zijn gekomen, is heel divers. Ik denk dat dat deel destijds mogelijk viel onder het District Rijkspolitie Dordrecht. Mogelijk dat de archiefstukken nog ergens in de huidige regio Zuid Holland Zuid (Dordrecht) zijn. Of dat ze daar weten waar die stukken nu zijn.
Een andere mogelijkheid is, dat Spijkenisse, wat nu valt onder de regio RR, de archiefstukken heeft overgedragen aan het centrale archief in Rotterdam, of bij de gemeente Rotterdam. Vele mogelijkheden dus.
Een andere mogelijkheid is, dat Spijkenisse, wat nu valt onder de regio RR, de archiefstukken heeft overgedragen aan het centrale archief in Rotterdam, of bij de gemeente Rotterdam. Vele mogelijkheden dus.