rijkspolitie tijdens bevrijdingsdag

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gast TS
Infopolitie Gast

rijkspolitie tijdens bevrijdingsdag

Ongelezen bericht door Gast »

Voor een artikel in de gemeentelijke voorlichtingskrant ben ik opzoek naar de namen van rijkspolitieagenten, die op bevrijdingsdag 1945 dienst deden in Spijkenisse (zh) Ik stelde die vraag eerder aan de gemeente n het Streekarchief Voorne-Putten, Rozenburg in Brielle.Beide konden mij geen anwoord geven. Hopelijk u wel. Ik heb de gegevens uiterlijk 5 april a.s. nodig. Lukt het u dan ben ik u bijvoorbaar zeer erkentelijk
cees van wijngaarden, tel. 0181-614319 e-mail ceeswijn@xs4all.bl[url[/list][/url]
Roland TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Roland »

Ik kan me nog herinneren dat ik toen vrij was.
wout TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door wout »

Roland schreef:Ik kan me nog herinneren dat ik toen vrij was.
Ben je zo oud dan :shock:

ik was er toen nog niet :o
thijeleo
In Memoriam
Agent
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

Zullen we het verder beantwoorden van de vraag dan overlaten aan degenen, die er mogelijk wel iets over kunnen vertellen?
Martin TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Martin »

Neem eens contact op met het politiemuseum in Apeldoorn. Voor zover ik weet zijn daar nog veel gegevens van de rijkspolitie voorhanden. Ook namen.
Succes.
gelderblom
Stamgast
Brigadier
Roepnaam: Jan
Geslacht:
Leeftijd: 71

Ongelezen bericht door gelderblom »

De plekken, waar archiefstukken terecht zijn gekomen, is heel divers. Ik denk dat dat deel destijds mogelijk viel onder het District Rijkspolitie Dordrecht. Mogelijk dat de archiefstukken nog ergens in de huidige regio Zuid Holland Zuid (Dordrecht) zijn. Of dat ze daar weten waar die stukken nu zijn.
Een andere mogelijkheid is, dat Spijkenisse, wat nu valt onder de regio RR, de archiefstukken heeft overgedragen aan het centrale archief in Rotterdam, of bij de gemeente Rotterdam. Vele mogelijkheden dus.
Gesloten