Rood Licht GAST VERVOLG

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
rOOD LICHT
Infopolitie Gast

Rood Licht GAST VERVOLG

Ongelezen bericht door rOOD LICHT »

Da's nog eens een rechtstaat, hah, ik stuur 1 berichtje in daarop komen ~19 reacties, er wordt mij van alles verweten, en de discussie wordt gesloten zonder dat ik ook nog maar kan reageren.
Ach hoe kom ik ook bij Amerikaanse toestanden. :wink:

Terecht was de opmerking dat het moeilijk beoordeel baar was.
inverband met vage plaats aanduiding, ik heb 't opgezocht :

Kruising Constant Erzijstraat met 't goylaan.
Als je vanuit lunetten komt en dan linksaf de zijstraat in wilt.
Daar kan je 2 ker zeer kort achter elkaar rond dat kruising linksaf.
Boven de laatste afslag hangt geen verkeerslicht, wel boven de andere rijstroken wat verwarrend is (ik denk voor 2e linksaf geen stoplicht).

Over mijn snelheid, ja ik had door fietsers ingehaald kunnen worden, ware het niet dat de regen met bakken uit de lucht viel. En er geen fietsers waren.

Een waarschuwings bord dat je voor rood moet stoppen is onzin. :lol:
een stoplicht boven de laatste linker afslag vind ik geen onzin. :?
Door hevige regen kan je immers niet altijd het witte lijnenspel op de weg zien. En ook ik wil een veilige kruising, ik wil mij veilig door het verkeer begeven. niet omdat ik er zonodig doorheen moet tuffen maar er meerdere verkeers deelnemers er veilig langs moeten kunnen.
En we onze auto's fietsen of onszelf daar graag heel bij houden.

Dan kreeg ik nog wat opmerkingen over staatskas spekken.
Wel de boetes zijn omhoog gegaan waar of niet.
Waar gaat dat geld heen???, uw salaris of worden er de verkeers situaties mee verbeterd voor dat laatste betaal ik graag die boete.
Hopende dat het dat dat geld ook eens naar het platteland gaat, immers politie of goede infrastructuur vind je daar niet. Of wordt het geld gebruikt om daar de situatie aldaar rond dat flitslicht te verbeteren da zou kru' zijn.

Wat bijvoorbeeld niet de staatskas spekt, en waar dus geen aandacht naar uitgaat is terug vinden van fietsen. Bijna Iedereen heeft daar last van gehad. Ik zou zeggen als politie iets voor de burger wil gaan betekenen acteer dan daarop. Maar daar kan niets dan behalve moraal en en respect mee verdiend worden. (maargoed dit gaat hier niet over fietsen).

Dat ik mij onveilig voel bij politie, is u mischien vreemd.
Blauw straalt niet altijd veiligheid uit, kan ook arogantie en machtsvertoon uitstralen, burgers zijn maar nullen cq sullen.
Als u een bezoekje bringt in Turkije zult u het misschien begrijpen.
Aldaar politie met miterialeurs om de schouder om gezag uitstralen.
Zo wordt het in Nederland, niet met behulp van een miterialeur maar flits-palen gedaan. En als je echt de politie nodig hebt dan verneem ik niets van ze. Dat zal ook vast wel vaak genoemd worden, daar wordt dan vast ook vaak liever om geglimlacht in de kantine. Ik heb nog nooit iets vernomen van zaken waar ik aangifte over heb gedaan. Daar wordt ik soms wel droevig van, denk ik daar mijn burgerplicht te doen. Maar die opmerking zult u wel zien als gal spuwwen tegenover de politiestaat. Tsja politie uw imago zou ook anders kunnen denk ik, maar dat heeft u zelf in de hand. Ik heb geen media middelen om mij uit te drukken dan slechts dit forum. Ik heb ook geen staatsgeld te besteden om mij uit te kunnen drukken middels reclame campangne's zoals u dat kunt.

:shock: ik = gast, burger Peter in een steeds enger Nederland
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Geslacht:
Leeftijd: 58

Ongelezen bericht door Frans »

Volgens mij was DIT je laatste zin:
APPLAUS voor uzelf! En weer is er niemand op dit forum aanwezig die op een serieuze wijze kan ingaan op relevante punten van kritiek, verwijder dit topic maar dan neemt misschien nog iemand gasten als "swat" serieus.
en dit mijn antwoord:
..::Frans::.. schreef:Ok.
En nee, we verwijderen hier niet, we verplaatsen netjes alles naar het archief. We hebben namelijk niks te verbergen.

Over de posting het volgende: Je stelt, enigszins gefrustreerd (wellicht zelfs begrijpelijk) een vraag over een bekeuring. IK heb je niet bekeurd, en volgens mij niemand hier op het forum, maar je was wel als een wildeman om je heen aan het schoppen, waarbij je mensen persoonlijk aanvalt. DAAR heb ik een probleem mee, niet met je vraag en niet met je inhoudelijke tekst. Dus: Vragen stellen, prima, duscussieren, nog beter, kritiek/kritische opmerkingen, uitstekend....maar bij de eerstvolgende persoonlijke aanval op iemand knikker ik het draadje net zo hard weer dicht en ban je IP. Nee, dat doen we niet alleen bij jou, dat doen we bij iedereen, we hebben hier op het forum namelijk respect heel hoog in het vaandel staan.
Spelregels schreef:1.Dit forum is bedoeld voor mensen om bij elkaar te komen en over politie gerelateerde onderwerpen te praten, dus niet om elkaar uit te schelden!

Ook kan het zijn dat enkele meningen op basis van religie, cultuur of wat dan ook verschillen. Ook deze behoren met respect behandeld te worden. Als een mening anders is, hoeft deze niet per se slecht te zijn.

Het beledigen van personen hier wordt niet getolereerd! Dit geldt tevens voor schelden, racisme en flames. Je bericht zal verwijderd worden, en je zult een waarschuwing krijgen.

Wil je iemand iets meedelen, dan kan dat via de ingebouwde Persoonlijk bericht (PB). Wordt iemand echter beledigd o.i.d. via Persoonlijk bericht (PB), dan gaarne een Persoonlijk bericht (PB) of e-mail naar een van de moderators.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
gvdbor
In Memoriam
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

Even voor de duidelijk gast Peter. Dit forum wordt gerund door een aantal politiemensen in hun vrije tijd. Wij hebben dus geen reclame campagnes of andere gelden ter beschikking.

U schrijft:
Blauw straalt niet altijd veiligheid uit, kan ook arogantie en machtsvertoon uitstralen, burgers zijn maar nullen cq sullen.
Het feit dat wij in onze vrije tijd met enthousiasme voor ons werk hier soms tot diep in de nacht vragen van burgers zitten te beantwoorden zou misschien gezien kunnen worden als een stukje service naar het publiek.
Doorgaans is een bedankje ons deel en daar doen we het dan ook voor. Dat wij burgers als sullen of nullen zien lijkt dus wat stemmingkwekerij.

U schrijft:
Wat bijvoorbeeld niet de staatskas spekt, en waar dus geen aandacht naar uitgaat is terug vinden van fietsen. Bijna Iedereen heeft daar last van gehad. Ik zou zeggen als politie iets voor de burger wil gaan betekenen acteer dan daarop. Maar daar kan niets dan behalve moraal en en respect mee verdiend worden. (maargoed dit gaat hier niet over fietsen).
Ik heb drie kinderen en met de regelmaat van de klok wordt hun fiets gejat of vernield. Ik heb jarenlang me voor mijn werk beziggehouden met de registratie van gestolen/gevonden fietsen. Burgers werd aangeboden hun postcode in de fiets te laten graveren wat ons het terugbrengen vereenvoudigde en wat een fiets minder interessant maakte om te stelen.
Vraag je echter aan een burger om daar even voor langs te komen op steevast de laatste zaterdag van de maand van 9 tot 12; gemiddeld 5 fietsen per jaar.
Neem je een aangifte op van een gestolen fiets en je vraagt naar merk en kleur: Het was een bruine damesfiets maar het merk???

en zo werkt dat ongeveer bij de doorsnee burger. Is prima natuurlijk maar verwacht dan niet dat een politieapparaat dure uren gaat steken in een fiets van 40 euro want dan is het goedkoper om die fiets gewoon te vergoeden.

U schrijft:
Boven de laatste afslag hangt geen verkeerslicht, wel boven de andere rijstroken wat verwarrend is (ik denk voor 2e linksaf geen stoplicht).
Wat verwacht u nou van ons dat wij daarover gaan zeggen. Als die verkeerssituatie niet duidelijk is moet u zijn bij de wegbeheerder. Het is heel makkelijk om dat hier neer te leggen maar wij kunnen daar dus gewoon niets mee.
Net zomin als wij iets zinnigs kunnen zeggen over een bekeuringssituatie die u heeft gehad met een collega van ons. Hoe u het ook wendt of keert, u geeft een situatie weer met uw eigen beleving daar bij, dat is niet vreemd maar de mens eigen.

Een klein voorbeeldje waarom wij niet inhoudelijk daar op ingaan:

Enige tijd geleden werd hier de vraag gesteld of je mocht stilstaan (dus niet parkeren) op een gehandicaptenplaats.

Dat mag dus ook,

vraagsteller wilde vervolgens de discussie hier aanslingeren omdat hij het belachelijk vond dat hij even op die plek had stilsgestaan. Er was een politieauto aan komen rijden, waarop hij was weggereden. Die collega's hadden hem laten stoppen waarna hij tot zijn grote verbazing een bekeuring kreeg voor parkeren op een invalidenparkeerplaats. Mijn eerste gedachte was: "een beetje overdreven lijkt me"

Toevallig bleek dat de betreffende politieman ook op dit forum schrijft. Zijn verhaal was dat hij al vijf minuten eerder bij die man ook was langsgereden en hem had gewenkt dat hij daar niet mocht parkeren en dus weg moet rijden. De man had ter bevestiging nog even geknikt. Hij was echter niet weggereden maar gewoon blijven staan. Pas toen de collega's een aantal minuten later terugkwam was hij pas weggereden. Natuurlijk vertelt hij dat in zijn eerste verhaal er niet bij.
Oftewel zaken liggen nogwel eens genuanceerder dan ze hier worden voorgespiegeld. Vandaar dus onze terughoudendheid in het reageren op een verhaal/situatie.

u schrijft:
Dan kreeg ik nog wat opmerkingen over staatskas spekken.
Waar gaat dat geld heen???, uw salaris of worden er de verkeers situaties mee verbeterd voor dat laatste betaal ik graag die boete.
Hopende dat het dat dat geld ook eens naar het platteland gaat, immers politie of goede infrastructuur vind je daar niet. Of wordt het geld gebruikt om daar de situatie aldaar rond dat flitslicht te verbeteren da zou kru' zijn.
Wat er met het bekeuringengeld gebeurt is aan de regering, die democratisch is gekozen.
Tegenwoordig wordt zelfs het bekeuringengeld al in de begroting opgenomen.
Denk niet dat wij als politiemensen daar blij mee zijn, want wij zijn degenen die daarover de verwijten krijgen. Wat er met het geld gebeurt? zal wel verdeeld worden in de begroting. Het zal echter wel zo zijn, als dat geld er niet was dat dat elders vandaan moest komen, bijvoorbeeld door verdere verhoging van de brandstofprijs of andere belastingvormen.

U schrijft:
Dat ik mij onveilig voel bij politie, is u mischien vreemd
De politie is een grote logge organisatie. Waar gewerkt, worden fouten gemaakt. Dus ook bij ons gebeurt dat.
Ons optreden wordt echter zo kritisch gevolgd, door regering, pers en kritische burger dat sprake van onveiligheid door politie mij ietwat overdreven lijkt.

Tot slot,

inmiddels ben ik ongeveer een kwartier bezig geweest van mijn halve vrije weekend om een aantal van uw vragen van een antwoord te voorzien, zie dat svp als een stukje service om misschien op bepaalde punten wat onvrede weg te kunnen nemen.
En vergeet niet, wij zijn ook mensen, met onze gevoelens en andere menselijke eigenschappen.
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Geslacht:
Leeftijd: 58

Re: Rood Licht GAST VERVOLG

Ongelezen bericht door Frans »

rOOD LICHT schreef:Da's nog eens een rechtstaat, hah, ik stuur 1 berichtje in daarop komen ~19 reacties, er wordt mij van alles verweten, en de discussie wordt gesloten zonder dat ik ook nog maar kan reageren.
Ach hoe kom ik ook bij Amerikaanse toestanden. :wink:
Ik zie in deze het verband niet. Je stelt een vraag, welke door een aantal mensen, misschien niet naar volle tevredenheid, woredt beantwoord....en je koppelt dat aan Amerikaanse toestanden. Ik zou het liever koppelen aan een goeie club mensen (dienders en anderen) die in hun vrije tijd graag vragen beantwoorden op een forum waar OOK collega-dienders aanwezig zijn. In hun vrije tijd dus, en geheel belangeloos....

rOOD LICHT schreef:Terecht was de opmerking dat het moeilijk beoordeel baar was.
inverband met vage plaats aanduiding, ik heb 't opgezocht :

Over mijn snelheid, ja ik had door fietsers ingehaald kunnen worden, ware het niet dat de regen met bakken uit de lucht viel. En er geen fietsers waren.

Een waarschuwings bord dat je voor rood moet stoppen is onzin. :lol:
een stoplicht boven de laatste linker afslag vind ik geen onzin. :?
Door hevige regen kan je immers niet altijd het witte lijnenspel op de weg zien. En ook ik wil een veilige kruising, ik wil mij veilig door het verkeer begeven. niet omdat ik er zonodig doorheen moet tuffen maar er meerdere verkeers deelnemers er veilig langs moeten kunnen.
En we onze auto's fietsen of onszelf daar graag heel bij houden.
Ik ken ter plaatse de situatie niet, maar MOCHT het zo zijn dat de weginrichting in zijn algemeenheid en het plaatsen van borden in het byzonder voor alle weggebruikers problemen oplevert/zou leveren, dan kunt u met die opmerkingen beter terewcht bij degene die daar verantwoordelijk voor is, namelijk de wegbeheerder (in een woonplaats de gemeente over het algemeen) DAT is degene die de borden heeft geplaatst.

rOOD LICHT schreef:Dan kreeg ik nog wat opmerkingen over staatskas spekken.
Zolang er jaarlijks nog geld bij moet om politie-nederland op de weg te houden lijkt het me dat de boetes niet zo hoog zijn dat het staatskas-spekken aan de orde is. Als ik ga relateren aan ons omliggende landen moet je in Belgïe of duitsland niet veel geks te doen om met een boete van ettelijke honderden euro's thuis te komen... Nee, daar heb je niet een termijn van 6 a 8 weken om te betalen....daar is het gewoon afrekenen of je autokwijt. Onmiddelijk en direct......dus het systeem hier is zo slecht nog niet...
rOOD LICHT schreef:Wat bijvoorbeeld niet de staatskas spekt, en waar dus geen aandacht naar uitgaat is terug vinden van fietsen. Bijna Iedereen heeft daar last van gehad. Ik zou zeggen als politie iets voor de burger wil gaan betekenen acteer dan daarop. Maar daar kan niets dan behalve moraal en en respect mee verdiend worden. (maargoed dit gaat hier niet over fietsen).
Als ik morgen fietsers ga controleren op verlichting (17,- euro per kapot lichtje) dan haal ik denk ik ook het nieuws want dan moeten we boeven gaan vangen........etc.etc.etc. De fietser wordt NOGAL goed beschermd de laatste jaren, aanleg van afzonderlijk rijstroken voor fietsers, lagere snelheden in drukbefietste gebieden enz. zorgen dat een groot tot zeer groot deel van het geld op gaat aan deze wegaanpassingen......ook voor fietsers wordt dus genoeg gedaan mijn inziens....
rOOD LICHT schreef:Dat ik mij onveilig voel bij politie, is u mischien vreemd.
Als u een bezoekje bringt in Turkije zult u het misschien begrijpen.
Aldaar politie met miterialeurs om de schouder om gezag uitstralen.
Zo wordt het in Nederland, niet met behulp van een miterialeur maar flits-palen gedaan. En als je echt de politie nodig hebt dan verneem ik niets van ze. Dat zal ook vast wel vaak genoemd worden, daar wordt dan vast ook vaak liever om geglimlacht in de kantine. Ik heb nog nooit iets vernomen van zaken waar ik aangifte over heb gedaan. Daar wordt ik soms wel droevig van, denk ik daar mijn burgerplicht te doen. Maar die opmerking zult u wel zien als gal spuwwen tegenover de politiestaat. Tsja politie uw imago zou ook anders kunnen denk ik, maar dat heeft u zelf in de hand. Ik heb geen media middelen om mij uit te drukken dan slechts dit forum. Ik heb ook geen staatsgeld te besteden om mij uit te kunnen drukken middels reclame campangne's zoals u dat kunt.

:shock: ik = gast, burger Peter in een steeds enger Nederland
Als u het goed vindt ga ik op deze laatste alinea maar niet in. Ik denk dat mijn commentaar een behoorlijk vreemd gevoel in uw buik zou veroorzaken en ik denk dat uw vragen die wel zinnig waren hierboven netjes zijn beantwoord.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
rich
Moderator
Moderator
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 51

Ongelezen bericht door rich »

Ik vind dat jullie er nog erg veel aandacht aan besteden. Ik vind dit soort discussies erg vermoeiend worden.

Een tijdje geleden was er een discussie gaande die betrekking had op het convenant die behoorlijk diep ging en daarin werden de voors en tegens goed besproken. Aan zo'n discussie neem ik graag deel.

De topicstarter in deze baalt van een bon die hij gekregen heeft. Logisch want dat doet iedereen als ze een bon krijgen. Die bon krijg je echter door zelf een gedraging te plegen en dat is niet de schuld van de politie. Mocht een diender een verkeerde waarneming hebben gehad dan is dat erg vervelend en dat zou niet mogen gebeuren maar dat heeft niets met een contractje te maken.
met een vriendelijke groet, Rich

rich@infopolitie.nl

Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
Gast
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

gast peter,

oke' ik begrijp het wel, we zitten allemaal in logge organizaties, dat is niet zozeer een verwijt aan uw addres, ik werk bij een bedrijf wat ook gewoon groot en log is, en tja dan doe je soms iets naar beste weten en dan lijkt het toch niet goed te zijn wat je doet.

Tevens zal ik de adviezen ter hand nemen, en gaan kijken of ik mijn ongenoegen over de verkeers situatie, kan melden aan iemand die over de verkeers situaties gaat in utrecht. Maar dat nog wel even googlen voor ik daar iemand over vind vrees ik.

Ook ben ik van 1 mening veranderd, :o dat dit forum gedaan wordt door vrijwilligers vind ik goed en da's teken dat politie toch weer dichter bij de burger komt, zij het dan op een moderne manier. Waarschijnlijk bent u net een beetje zoals ik in mijn bedrijf, in die zin ik ga vel verder dan er van mij verwacht / betaald wordt in ondersteuning van klanten. Dat is vaak bij mij ook vrije-tijd werk. Ik herken u hier dus in, en dat heeft mijn waardering.

De verwarring is denk ik dat iedereen kan inschrijven als gast, en daardoor sluiten anderen vragen van adere gasten.
Je zou of de vragen gewoon niet kunnen sluiten (gewoon openlaten) of bv na 4 weken automatisch laten sluiten. misschien een ideetje, maar ik weet niet zoveel van het internet gebeuren af.
thijeleo
In Memoriam
In Memoriam
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

De ervaring heeft geleerd, dat een vraag van een gast wordt beantwoord en dat vervolgens er weer allerlei vragen over gesteld worden, waarna het uiteindelijke onderwerp volledig verwatert.

Meestal blijkt dan, dat het eerste gegeven antwoord de juiste is. Dat is dan een reden om het topic te sluiten. Zo houden we vraag en antwoord netjes bij elkaar.

Het is geen enkel probleem om een nieuw topic te starten. Indien ze echt veel op elkaar lijken, kunnen we ze altijd nog samenvoegen.
gvdbor
In Memoriam
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

Anonymous schreef:Ook ben ik van 1 mening veranderd, :o dat dit forum gedaan wordt door vrijwilligers vind ik goed en da's teken dat politie toch weer dichter bij de burger komt, zij het dan op een moderne manier. Waarschijnlijk bent u net een beetje zoals ik in mijn bedrijf, in die zin ik ga vel verder dan er van mij verwacht / betaald wordt in ondersteuning van klanten. Dat is vaak bij mij ook vrije-tijd werk. Ik herken u hier dus in, en dat heeft mijn waardering.
.
sportief dat u meldt dat u van mening bent veranderd, is de discussie in elk geval ergens goed voor geweest.
Gesloten