Op weg vanaf mijn werk (Als bedrijfshulpverlener) met een collega die zich flink had verwond aan zijn hand.
Ik rij net de bebouwde kom binnen en passeer (ongemerkt) bordje 30+ wegwerkzaamheden)
net voorbij dat punt word ik gelaserd en aan de kant van de weg gezet.
Ik kreeg te horen dat mijn snelheid te hoog was (71 km/uur dus 41 te hard). Ik vertelde dat ik onderweg was naar het ziekenhuis voor eerste hulp van de collega naast me. Ze vraagt of het ernstig is en ik geef aan dat het nogal haast heeft.
Vervolgens wordt mijn rijbewijs gevraagd en 10 minuten later kon ik mijn weg vervolgen naar de ehbo.
Ik ben erg teleurgesteld in het optreden van deze agente. Ik heb enkele dagen later nog contact met haar gezocht. Om mijn teleurstelling te vertellen en naar haar mening te vragen. Het enige wat haar interesseerde was, U reed te hard meneer.
Het is helaas een aantasting van mijn trots eerste boete/schikkingsvoorstel sinds mijn rijbewijs (precies 5 jaar). Is dit een normale gang van zaken
ik ben benieuwd naar jullie reactie. Ik twijfel of ik het hele gebeuren voor moet laten komen, referenties heb ik helaas niet. Ik kan op internet geen info over dit soort voorvallen terug vinden.