Goedenavond allemaal,
Een tijdje geleden ben ik bij de informatiebijeenkomst geweest voor de opleiding. Daarin vertelde hij dat de opleiding ook bij een andere academie gegeven kan worden. Maar andere zitten niet echt dicht in mijn buurt. Ik ben nog bezig voor mijn autorijbewijs, maar door de wachtlijst van het cbr kan dit nog wel even duren. Mijn vraag is worden kosten met de tram/trein/bus/metro ook vergoed en hoe zit het met huisvesting? De woningnood is hoog en ik heb nog geen passende tijdelijke woning kunnen vinden. Wordt dit ook gefaciliteerd door bijv een camping of hotel? Of moeten wij dit zelf regelen?
Vraag over huisvesting/reizen
Moderator: Moderatorteam
- Hilde
- Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
- Geslacht:
- Leeftijd: 60
Re: Vraag over huisvesting/reizen
Hi, de reiskosten worden vergoed.
Huisvesting moet je, voor zover ik weet, zelf regelen. Soms wordt dit wel gedaan samen met andere studenten, maar er zijn geen "opleidings-kamers" of iets dergelijks.
Of dat moet weer veranderd zijn.
Huisvesting moet je, voor zover ik weet, zelf regelen. Soms wordt dit wel gedaan samen met andere studenten, maar er zijn geen "opleidings-kamers" of iets dergelijks.
Of dat moet weer veranderd zijn.
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
Zelf regelen inderdaad. Er is een "tegemoetkoming" voor een tijdelijke woonruimte, maar die schijnt vrij lastig te krijgen te zijn.
Voor welke eenheid heb je/ga je solliciteren?
Voor welke eenheid heb je/ga je solliciteren?
Je krijgt je reiskosten vergoed. Daarnaast zal je, mits je door de selectie komt, geplaatst worden in een leerteam van 7 anderen. Bij onze klassen/lichting woonden de meesten redelijk dicht bij elkaar. Je zou hier ook evt mee kunnen carpoolen. Iets wat wij deden met 2 auto's. Echter, je kunt dit pas regelen nadat je je klas hebt leren kennen.
Dus mijn advies zou zijn te zorgen dat je goed zit met het OV en dan kan het wellicht later meevallen met samen rijden.
Het woning gedeelte heb ik geen kennis van. Ossendrecht en Apeldoorn hebben volgens mij verblijven(?) maar Eindhoven weer niet. Maar ik heb nog nooit iemand gesproken die ook gebruik heeft mogen maken van z'n woning.
Nu zul je voornamelijk de eerste 9 maanden veel op de academie zitten en zul je daarna steeds vaker op een basisteam meedraaien wat mogelijk dichter bij je in de buurt ligt. Persoonlijk was mijn reistijd 3 uur per dag op- en neer en was ik ook echt gesloopt. Maar de tijd vliegt zo om.
Wat je ook gaat doen, ik wens je veel succes!
Dus mijn advies zou zijn te zorgen dat je goed zit met het OV en dan kan het wellicht later meevallen met samen rijden.
Het woning gedeelte heb ik geen kennis van. Ossendrecht en Apeldoorn hebben volgens mij verblijven(?) maar Eindhoven weer niet. Maar ik heb nog nooit iemand gesproken die ook gebruik heeft mogen maken van z'n woning.
Nu zul je voornamelijk de eerste 9 maanden veel op de academie zitten en zul je daarna steeds vaker op een basisteam meedraaien wat mogelijk dichter bij je in de buurt ligt. Persoonlijk was mijn reistijd 3 uur per dag op- en neer en was ik ook echt gesloopt. Maar de tijd vliegt zo om.
Wat je ook gaat doen, ik wens je veel succes!