Ik heb al ruim 8 maanden overlast van mijn bovenbuurman,van puur ammoniak op mij en mijn balkon gooien dat mijn balkon geheel kletsnat is tot poeder,sigaretten as en stukken voering of stof op mijn balkon gooien tot half 3 in de nacht met houten of plastic blokken op de grond gooien en rollen elk uur en stampend door het huis lopen met werkschoenen aan.
Ik heb meerdere keren contact gevraagd met de wijkagent en ook heeft een medewerkster van een organisatie gebeld om contact op te nemen maar na ruim een maand is er nog geen contact geweest,de situatie is nu dusdanig dat het een kwestie van tijd is voor het escaleert .
De politie is al meerdere keren bij de bovenbuurman geweest en de woningbouwvereniging heeft ook al meerdere waarschuwingen gegeven aan de bovenbuurman.
Dat de wijkagent gewoon geen contact opneemt komt het bij mij over alsof het niet serieus genomen word ondanks dat ik onder de medicatie zit om mij rustig te houden want de stress word mij te veel.
Misschien moet ik dan maar een officiële klacht indienen tegen de wijkagent alsof ik nog niet genoeg aan me hoofd heb,het vertrouwen in de politie is tot het vriespunt gedaald.
Wijkagent weigert contact op te nemen
Moderator: Moderatorteam
- MotoRon
- Beheerder
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Re: Wijkagent weigert contact op te nemen
U zegt dat de wijkagent al meerdere keren bij de bovenbuurman geweest. Dan zou ik denken dat hij in elk geval uw klachten wel degelijk serieus neemt. Kennelijk hebben de gesprekken met de bovenbuurman niet geleid tot een verandering van zijn gedrag. Dat is vervelend, maar de wijkagent kan alleen verdere stappen ondernemen als er strafbare feiten gepleegd worden.
Even terug naar de kern van het probleem, de belemmering van uw woongenot. De woningstichting is als verhuurder verantwoordelijk om te zorgen voor uw woongenot. De woningstichting is dan ook degene die voor u stappen kan en moet ondernemen. Zeker als er sprake is van meerdere waarschuwingen van de verhuurder aan de bovenbuurman wordt het tijd dat zij vervolgstappen gaan ondernemen. Dat zou zelfs zover kunnen gaan dat de bovenbuurman uiteindelijk de woning zal moeten verlaten.
Als u het idee hebt dat de verhuurder niet verder gaat het de aanpak van de situatie, dan adviseer ik u een advocaat in de arm te nemen.
Even terug naar de kern van het probleem, de belemmering van uw woongenot. De woningstichting is als verhuurder verantwoordelijk om te zorgen voor uw woongenot. De woningstichting is dan ook degene die voor u stappen kan en moet ondernemen. Zeker als er sprake is van meerdere waarschuwingen van de verhuurder aan de bovenbuurman wordt het tijd dat zij vervolgstappen gaan ondernemen. Dat zou zelfs zover kunnen gaan dat de bovenbuurman uiteindelijk de woning zal moeten verlaten.
Als u het idee hebt dat de verhuurder niet verder gaat het de aanpak van de situatie, dan adviseer ik u een advocaat in de arm te nemen.
- maestro
- Deskundige
- Roepnaam: Mario
- Geslacht:
Per bovenstaande moet u bij de woningbouw vereniging zijn. Dat is het beste te doen door het sturen van een aangetekende brief waarbij u de woningbouwvereniging ingebreke stelt van het leveren van uw woongenot en hen te sommeren dit binnen 14 dagen alsnog te doen.
Nu is het zo dat bij overlast deze wel bewezen moet worden. Het beste resultaat wordt altijd bereikt door samen met andere huurders/bewoners te klagen over de overlast. Dat maakt het een stuk objectiever. Dus kijk of er meer bewoners overlast ervaren en stuur een gezamenlijke brief naar de woningbouwvereniging.
Nu is het zo dat bij overlast deze wel bewezen moet worden. Het beste resultaat wordt altijd bereikt door samen met andere huurders/bewoners te klagen over de overlast. Dat maakt het een stuk objectiever. Dus kijk of er meer bewoners overlast ervaren en stuur een gezamenlijke brief naar de woningbouwvereniging.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)
- SWAT
- 24 uurs servicer
- Geslacht:
- Leeftijd: 64
Hoewel het niet netjes is dat de wijkagent geen enkele reactie heeft gegeven is de casus helaas niet iets waar de wijkagent iets kan betekenen. De politie kan alleen optreden bij piek geluidsoverlast. Deze ondervonden overlast is een civiel geschil waarin de politie maar een beperkte rol heeft en waarin u de juiste weg al hebt gevonden namelijk de woningbouwvereniging.
Stay safe out there.