Export auto naar huis rijden
Moderator: Moderatorteam
-
Nils
- Infopolitie Gast
Export auto naar huis rijden
Wie oh wie weet het antwoord op deze vraag. Heb een auto in Duitsland gekocht. Met welke kentekenplaten mag ik deze naar mijn huis in Nederland rijden?
Nils
Nils
- SWAT
- 24 uurs servicer
- Geslacht:
- Leeftijd: 64
Re: Export auto naar huis rijden
Met een Duits export kenteken. Maat de RDW kan je ongetwijfeld vertellen wat je moet doen als het al niet op hun website staat.
Stay safe out there.
- Skipperje
- Moderator
- Roepnaam: Piet
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
N.a.v. de tip van @SWAT heb ik gekeken. Bij de RDW kun je HIER het een en ander lezen. Ik zie o.a.
PietWij geven geen kenteken af voor het rijden vanuit het buitenland naar Nederland. Vraag in het buitenland naar de mogelijkheden daar. U kunt het voertuig ook op een trailer of auto-ambulance vervoeren.
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
Wat ik online heb gevonden is dat je een Ausfuhrkennzeichen nodig hebt en je moet een tijdelijke BPM en MRB ontheffing aanvragen.
Als het op korte termijn moet dan kan je ook een autoambulance of autotransporter huren. Let dan wel even op de maximale gewichten.
Er bestaat ook een mogelijkheid voor een eendagskenteken. Maar die is zoals gezegd maar 1 dag geldig en is niet bedoeld om mee naar huis te rijden na aankoopt en enkel van je huis uit naar de RDW voor in de invoerkeuring. Aangezien je daar in duistland niets aan hebt is een Aufuhr eigenlijk de enige legale manier die ik zo kan bedenken maar goedkoper en makkelijker lijkt me een autoambulance (en dan een gratis 1 dags voor de keuring)
- SWAT
- 24 uurs servicer
- Geslacht:
- Leeftijd: 64
Sommige Duitse handelaren gebruiken het Duitse tijdelijk kenteken en zeggen dan dat je daarmee naar Nederland zou mogen rijden. Dat klopt niet helemaal. Je mag er inderdaad in Duitsland mee rijden TOT de grens met Nederland. In Nederland is dit kenteken niet geldig en levert een forse boete en mogelijk een in beslag namen van de auto op.
Stay safe out there.
- MotoRon
- Beheerder
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Graag gedaan, tot een volgende keer/vraag