Volgteken politie in andere taal

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Kenshi
Infopolitie Gast

Volgteken politie in andere taal

Ongelezen bericht door Kenshi »

Goedemiddag,

Ik was in discussie met iemand over dat de politie met hun bordje ook in andere talen de tekst stop politie kunnen aanzetten, de reden dat ik denk dat ze dit kunnen is omdat ik vrij zeker weet het gezien te hebben in een youtube filpje ofwel van jan-willem of van blik op de weg. Het probleem is nu dat ik dat filmpje zeer moeilijk weer kan terugvinden omdat dit niet een belangerijk onderdeel van de video was. Dus de vraag is kunnen (met name undercover) politie auto's een vertaling doen van politie volgen als ze een buitenlands voertuig moeten laten stoppen.

Alvast bedankt :)
SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Geslacht:
Leeftijd: 64

Re: Volg teken politie in andere taal

Ongelezen bericht door SWAT »

Bij mijn team hebben we geen politie voertuigen die "Stop" "politie" in verschillende talen via de stop transparant kunnen geven.
Het woord stop is overigens vrij universeel en ook het woord politie varieert in veel talen niet zoveel.
Stay safe out there.
Kenshi
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Kenshi »

Oké! Dan heeft mijn geheugen mij waarschijnlijk in de steek gelaten. Bedankt voor de reactie en hoop dat de rest van je diensten tot je verdiende pensioen veilig en goed gaan! :D
taxikemperman
Deskundige
Deskundige
Roepnaam: Remi
Geslacht:
Leeftijd: 61

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Volgens mij heb ik wel eens Follow gezien
SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Geslacht:
Leeftijd: 64

Ongelezen bericht door SWAT »

In ieder geval niet standaard.
Stay safe out there.
zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 58

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Onze auto's (de verkeersdienst) beschikken idd over meerdere talen; van Bulgaars tot en met Engels, etc).
Waarom wij wel en een 'standaard' politieauto niet is mij een raadsel. Wellicht rijden toeristen alleen over de snelweg en niet in een stad..of zoiets..

'Het is niet logisch dat 450 miljoen Europeanen aan 330 miljoen Amerikanen vragen hen te beschermen tegen 140 miljoen Russen'
Donald Tusk

Skipperje
Moderator
Moderator
Agent-BD
Vademecum
Roepnaam: Piet
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door Skipperje »

Heel formeel zou je bij andere teksten niet hoeven te stoppen. Immers in artikel 83 RVV 1990 staat:

Wetstekst

Weggebruikers zijn voorts verplicht te stoppen indien hen een stopteken wordt getoond dat bestaat uit een rode lamp dan wel uit een aan een voertuig van de politie of van weginspecteurs in dienst van Rijkswaterstaat aangebracht verlicht transparant, waarin de woorden "stop" of "stop politie" in rode letters tegen donkere achtergrond worden verlicht.
Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 58

Re: Volgteken politie in andere taal

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Piet, weet je, misschien is daar wel over nagedacht; volgens mij hebben we alleen de 'aanwijzing tot volgen' (conform 82a RVV) in diverse talen, niet het stopbord..of de keus wordt dan onoverzichtelijk, dat kan ook. Hoe dan ook; het 'volgen' is interessant, de rest gaat vanzelf..

Zoals Swat al aangeeft; dat heeft ook geen meerwaarde, 'stop' is overal ter wereld 'stop'.. en de PG gaat vast nog wel een keer roepen dat het woord 'stopp' ook een aanwijzing is conform 82a.. :P

'Het is niet logisch dat 450 miljoen Europeanen aan 330 miljoen Amerikanen vragen hen te beschermen tegen 140 miljoen Russen'
Donald Tusk

Gesloten