Hoi allen,
Ik heb eind 2023 een psychologisch onderzoek gedaan voor een vrijwilligersfunctie bij de politie. Ik ben afgewezen op een te lage stressbestendigheid. Ik zit nu in een nieuwe sollicitatieprocedure met opnieuw een psychologisch onderzoek. Weet iemand of ze de gegevens van 2023 hebben bewaard en of deze een effect kunnen hebben op mijn huidige procedure?
Groet,
Gast322039
Dringende vraag psychologisch onderzoek
Moderator: Moderatorteam
Re: Dringende vraag psychologisch onderzoek
Hallo!
Uitslagen van het psychologisch onderzoek worden als ik het mij goed meen te herinneren 5 jaar bewaard. Mogelijk dat de psycholoog zijn bevindingen vergelijkt met het vorige rapport, maar hoe dat gaat kan ik verder geen uitspraak over doen. Dit is wat mij is verteld tijdens mijn sollicitatie
Uitslagen van het psychologisch onderzoek worden als ik het mij goed meen te herinneren 5 jaar bewaard. Mogelijk dat de psycholoog zijn bevindingen vergelijkt met het vorige rapport, maar hoe dat gaat kan ik verder geen uitspraak over doen. Dit is wat mij is verteld tijdens mijn sollicitatie
-
jjk
- Gewaardeerd lid
- Roepnaam: Jorrit
- Geslacht:
Re: Dringende vraag psychologisch onderzoek
In de regeling aanstellingseisen politie staat dat dit niet meegenomen mag worden:
1 Een kandidaat moet op basis van het psychologisch profiel van de kandidaat in staat zijn adequaat te functioneren in de beroepspraktijk.
2 Het psychologisch profiel van een kandidaat wordt in kaart gebracht door middel van een psychologisch onderzoek.
3 Het psychologisch onderzoek, genoemd in het tweede lid, bestaat uit:
a. een psychologisch interview met ingrijpende gebeurtenissen lijst;
b. een persoonlijkheidsvragenlijst;
c. een praktijksimulatie.
4 De psycholoog maakt een afweging van de scores op de drie genoemde onderdelen en vormt zich een eindoordeel over de kandidaat, uitgedrukt in scores op de voor de functie en opleidingsniveau relevante competenties, opgenomen in bijlage 1.
….
7 De kandidaat aspirant en de kandidaat vrijwilliger aspirant ontvangt een negatief advies als:
a. de vereiste minimale somscores, genoemd in het zesde lid, niet worden behaald;
b. de in bijlage 1 genoemde minimale score per competentie niet wordt behaald.
En
4 In afwijking van het derde lid blijft een onvoldoende uitslag op het psychologische profiel van de kandidaat een jaar gelden.
De psycholoog mag dit dus niet meenemen in zijn of haar oordeel. Je kan misschien wel vast bedenken waarom je groei hebt doorgemaakt op deze competentie.
Wetstekst
artikel 91 Een kandidaat moet op basis van het psychologisch profiel van de kandidaat in staat zijn adequaat te functioneren in de beroepspraktijk.
2 Het psychologisch profiel van een kandidaat wordt in kaart gebracht door middel van een psychologisch onderzoek.
3 Het psychologisch onderzoek, genoemd in het tweede lid, bestaat uit:
a. een psychologisch interview met ingrijpende gebeurtenissen lijst;
b. een persoonlijkheidsvragenlijst;
c. een praktijksimulatie.
4 De psycholoog maakt een afweging van de scores op de drie genoemde onderdelen en vormt zich een eindoordeel over de kandidaat, uitgedrukt in scores op de voor de functie en opleidingsniveau relevante competenties, opgenomen in bijlage 1.
….
7 De kandidaat aspirant en de kandidaat vrijwilliger aspirant ontvangt een negatief advies als:
a. de vereiste minimale somscores, genoemd in het zesde lid, niet worden behaald;
b. de in bijlage 1 genoemde minimale score per competentie niet wordt behaald.
Wetstekst
artikel 124 In afwijking van het derde lid blijft een onvoldoende uitslag op het psychologische profiel van de kandidaat een jaar gelden.