Strafbeschikking en VOG

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Wesley
Nieuw lid
Nieuw lid
Geslacht:

Strafbeschikking en VOG

Ongelezen bericht door Wesley »

Goedenavond,

Ik zie veel verschillende dingen online dus vandaar mijn vraag hier. Ik heb een strafbeschikking gekregen voor wildplassen. Nu is dit natuurlijk een lichte overtreding en zie ik overal wel staan dat dit geen problemen heeft voor je VOG maar hier wel een aantekening van komt op je strafblad. Nu ben ik hier niet bang voor dat dit mijn werk in de weg komt te staan (beveiliger) maar 2 jaar geleden heb ik heel dom een bekeuring gekregen voor openbare dronkenschap. Dit heeft wel wat gedoe opgeleverd maar kwam er af met een waarschuwing. Kan ik dan nu door de strafbeschikking voor wildplassen wel verdere problemen verwachten? Want het liefst betaal ik gewoon en klaar. De 2 incidenten staan natuurlijk los van elkaar maar weet niet of ik nu gewoon moet betalen en het goed komt of ik toch voor de zekerheid beter in bezwaar kan gaan?
SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Geslacht:
Leeftijd: 64

Re: Strafbeschikking en VOG

Ongelezen bericht door SWAT »

Bij een strafbeschikking voor een overtreding van 100 euro of mee krijg je een aantekening op het "strafblad". Sommige overtredingen, zoals openbare dronkenschap, komen, ongeacht de hoogte van de straf, altijd op het strafblad.
Wildplassen komt alleen op je strafblad als de boete 100 euro of hoger is.
In bezwaar gaan (bij een strafbeschikking heet dit in verzet gaan) heeft alleen zin als je meent dat de strafbeschikking niet terecht is opgelegd of als er bijzondere omstandigheden zijn die van invloed zouden kunnen zijn op de hoogte van de opgelegde boete.
Zonder goede argumenten in verzet gaan en zeker gezien uw functie, zal de kantonrechter zeer waarschijnlijk niet mild stemmen. Sterker nog, ik vermoed dat de rechter het u als beveiliger zwaarder zal aanrekenen dat u zich (wederom) niet aan de regels houdt. Het zou u zelfs een hogere boete kunnen opleveren.
Stay safe out there.
Wesley
Nieuw lid
Nieuw lid
Geslacht:

Ongelezen bericht door Wesley »

Oké is dus wel duidelijk dat ik het beste gewoon kan betalen wat ik ook zeker wel wil. Zou dit verdere problemen kunnen geven met VOG? Het is tenminste ‘maar’ wildplassen.. openbare dronkenschap inmiddels al 2 jaar terug en dat was gewoon dom. Maar wildplassen kan iedereen overkomen lijkt me alles dicht en je moet toch wat dan.. word dit dan niet gezien als 2 eenmalige incidenten en ook nog is ‘lichte’ overtredingen?
MotoRon
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door MotoRon »

De politie gaat niet over de afgifte van een VOG. Als je daarover vragen hebt, kijk dan even bij onze veelgestelde vragen.
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
Gesloten