(Denix) Replicas legaal?
Moderator: Moderatorteam
-
DavidV
- Infopolitie Gast
(Denix) Replicas legaal?
Hallo,
Ik wou voor een LARP evenement (gesloten evenement) een replica flintlock (gebaseerd op een pistool uit 1832) van het merk Denix aanschaffen. Ik heb geprobeerd om meer te weten te komen of dit überhaupt legaal is in Nederland, maar ik kon niets specifiek genoeg vinden.
Denix replicas zijn gemaakt van hout en metaal. Ze worden geproduceerd In Spanje. Ze hebben een dichte (solide) loop maar vaak wel een werkende hamer en Trigger installatie (om klappertjes af te vuren). Denix replicas zijn meestal de zelfde groote als de wapens waar ze op gebaseerd zijn.
(Ik weet niet of dit uit maakt) het exemplaar waar het voor mij over gaat is een caplock waarvan het origineel gemaakt zou zijn rond 1832.
Ik hoop dat dat genoeg omschrijving zal zijn. Ik heb deze replicas overigens ook op evenementen zoals Comic Con en Elfia verkocht zien worden.
Ik wou voor een LARP evenement (gesloten evenement) een replica flintlock (gebaseerd op een pistool uit 1832) van het merk Denix aanschaffen. Ik heb geprobeerd om meer te weten te komen of dit überhaupt legaal is in Nederland, maar ik kon niets specifiek genoeg vinden.
Denix replicas zijn gemaakt van hout en metaal. Ze worden geproduceerd In Spanje. Ze hebben een dichte (solide) loop maar vaak wel een werkende hamer en Trigger installatie (om klappertjes af te vuren). Denix replicas zijn meestal de zelfde groote als de wapens waar ze op gebaseerd zijn.
(Ik weet niet of dit uit maakt) het exemplaar waar het voor mij over gaat is een caplock waarvan het origineel gemaakt zou zijn rond 1832.
Ik hoop dat dat genoeg omschrijving zal zijn. Ik heb deze replicas overigens ook op evenementen zoals Comic Con en Elfia verkocht zien worden.
- MotoRon
- Beheerder
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Re: (Denix) Replicas legaal?
Ik denk dat jouw vraag hier al is beantwoord.
-
DavidV
- Infopolitie Gast
Grotendeels wel. Wat ik overigens nog steeds niet begrijp is waarom deze wel openbaar worden verkocht op events zoals Elfia en Comic Con. Ik weet ook niet of de gesloten loop van de Denix replicas iets uit maakt
Opmerking van moderator Skipperje
1x plaatsen is voldoende. het bericht wordt pas zichtbaar na goedkeuring-
DavidV
- Infopolitie Gast
Na een beetje research heb ik talloze Denix replicas verkocht zien worden door Nederlands verkoopers (gewoon openbaar). Al niet op een webshop dan wel op marktplaats. Qua legaale informatie heeft Denix het volgende (alhoewel ik er zelf nauwelijks iets van begrijp):
DENIX, S.A. markets its products in 40 countries and in all exports, regardless of their destination, the same heading always applies: "COMMON METAL ADJUSTMENT OBJECTS" and the same Tariff Schedule (Brussels List) No. 8306 29 00. This confirms the condition of gift and decoration of DENIX products.
DENIX, S.A. markets its products in 40 countries and in all exports, regardless of their destination, the same heading always applies: "COMMON METAL ADJUSTMENT OBJECTS" and the same Tariff Schedule (Brussels List) No. 8306 29 00. This confirms the condition of gift and decoration of DENIX products.
- ThunderSTreak
- Moderator
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
De fabrikant kan zoveel beweren; uiteindelijk zijn het lokale wetten die bepalen of iets legaal of illegaal is
Met vriendelijke groet,
ThunderSTreak
drive safe4safety
ThunderSTreak
drive safe4safety
- SWAT
- 24 uurs servicer
- Geslacht:
- Leeftijd: 64
Ik durf te stellen dat het bezit van deze specifieke voorwerpen niet onder de WWM valt. Replica's van antieke wapens vallen wel onder de WSWM als deze daadwekelijk een projectiel kunnen afvoeren. Echte antieke (zwart kruit vurende) wapens van voor een bepaalde datum zijn verlof vrij ook al kunnen zij nog afgevuurd worden.
De Wetgever vindt het niet erg waarschijnlijk dat men met een flintlock pistool uit 1810 een overval gaat plegen.
Uiteraard zal je het replica pistool verstandig moeten vervoeren va en naar het evenement.
De Wetgever vindt het niet erg waarschijnlijk dat men met een flintlock pistool uit 1810 een overval gaat plegen.
Uiteraard zal je het replica pistool verstandig moeten vervoeren va en naar het evenement.
Stay safe out there.
@SWAT, dit specifieke exemplaar vuurt niets af, sterker heeft een dichte, solide, loop. Het is een "klappertjespistool", eerder speelgoed maar dan voor volwassenen.
- SWAT
- 24 uurs servicer
- Geslacht:
- Leeftijd: 64
Daarom ben ik ook van mening dat het niet onder de WWM valt.
Stay safe out there.