Verkeerd voorgelicht (verkeersongeval)
Moderator: Moderatorteam
-
superpro
- Infopolitie Gast
Verkeerd voorgelicht (verkeersongeval)
Ik ben vorig jaar betrokken bij een ongeval in Maastricht, mijn auto werd van achter aan gereden door een buitenlandse auto, hierop stapten de personen uit en begonnen gelijk te roepen wij zijn met 4 en hebben dus getuigen, ze beschuldigen mij van achteruit rollen voor een stoplicht, ik heb toen de politie laten komen, ik heb duidelijk mijn verhaal gedaan, agenten gaven mij gelijk, weg is voor politiebureau, en hun wisten ook dat het een vlakke weg is, toen kwam het schadeformulier, het is ingevuld in het Duits, ik gaf aan de agenten aan dat ik het niet kan lezen en geen ervaring met formulieren heb, hierop zeiden ze dat ik gewoon ook tekenen, dit was volgens hun alleen ter bevestiging van mijn gegevens, ik heb dit later nog via de chat van de uitgecheckt en deze dame zei het zelfde, nu blijkt dus dat dat deukje in de kentekenplaat 3500 euro heeft gekost
, en ik dus door het ondertekenen schuld heb bekend, kan ik dit via de dag rapportage van de dienstdoende agenten nog achterhalen? Hun hebben mij immers verteld dat ik kon tekenen zonder gevolgen
- zijlvaart67
- Moderator
- Geslacht:
- Leeftijd: 58
Re: Verkeerd voor gelicht
En dat laatste klopt ook; zelfs op het schadeformulier staat dat u tekent voor de gegevens en niet specifiek voor een schuldbekentenis oid..
Uw verzekeringsmaatschappij weet dit en handelt navenant. U bent dus niet verkeerd voorgelicht..
Probleem is wel dat als 4 mensen roepen dat de aanrijding uw schuld is, 't wel heel moeilijk wordt om uw gelijk te bewijzen; de politie kan hier niets in betekenen want die stond niet te kijken bij de aanrijding. Het enige dat de politie doet en kan doen is alle opgegeven verklaringen weergeven en daarmee basta. Heel vervelend voor degene die wel de waarheid spreekt maar bij een dergelijke aanrijding is 't voor de politie ondoenlijk om op technische wijze de toedracht te achterhalen..
Uw verzekeringsmaatschappij weet dit en handelt navenant. U bent dus niet verkeerd voorgelicht..
Probleem is wel dat als 4 mensen roepen dat de aanrijding uw schuld is, 't wel heel moeilijk wordt om uw gelijk te bewijzen; de politie kan hier niets in betekenen want die stond niet te kijken bij de aanrijding. Het enige dat de politie doet en kan doen is alle opgegeven verklaringen weergeven en daarmee basta. Heel vervelend voor degene die wel de waarheid spreekt maar bij een dergelijke aanrijding is 't voor de politie ondoenlijk om op technische wijze de toedracht te achterhalen..
'Het is niet logisch dat 450 miljoen Europeanen aan 330 miljoen Amerikanen vragen hen te beschermen tegen 140 miljoen Russen'
Donald Tusk
- Skipperje
- Moderator
- Roepnaam: Piet
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Re: Verkeerd voorgelicht (verkeersongeval)
Je hebt nu niets meer aan dit advies, maar dit is wel de reden dat ik een dashcam heb, zowel voor als achter. Hiermee dek je jezelf in en heb je altijd een "getuige".
Piet
Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
- SWAT
- 24 uurs servicer
- Geslacht:
- Leeftijd: 64
De politie registreert bij aanrijdingen met uitsluitend blik schade alleen de gegevens van de betrokken partijen en voertuigen. Daarnaast worden alleen de aangetroffen omstandigheden geregistreerd zoals of het regende, de weg nat was, het licht of donker was. Er worden in de regel geen getuigen verklaringen opgenomen noch conclusies vastgelegd over de schuld van de aanrijding.. Ook zal de registratie een summiere samenvatting van de door betrokken bestuurders gegeven weergave van de situatie bevatten. In uw geval iets in de trant van A stond stil voor het verkeerslicht en voelde dat hij van achteren werd aangereden door B. B stond stil achter A en zag dat A naar achteren reed en zijn voertuig raakte aan de voorzijde.
Deze registratie is toegankelijk voor de verzekeraars en zij kunnen die gebruiken bij de schade afhandeling.
De politie is geen partij bij de wijze waarop de verzekeraar de schade afhandelt omdat dit een civiele zaak is.
Zoals gezegd als 4 getuigen stellen dat u naar achteren reed en alleen u verklaart dat dit niet het geval was en daar verder geen ondersteunend bewijs kunt leveren, dan heeft uw verzekeraar weinig keus en zal u dus aansprakelijk achten voor de schade. Zoals dus in dit geval is gebeurd.
Deze registratie is toegankelijk voor de verzekeraars en zij kunnen die gebruiken bij de schade afhandeling.
De politie is geen partij bij de wijze waarop de verzekeraar de schade afhandelt omdat dit een civiele zaak is.
Zoals gezegd als 4 getuigen stellen dat u naar achteren reed en alleen u verklaart dat dit niet het geval was en daar verder geen ondersteunend bewijs kunt leveren, dan heeft uw verzekeraar weinig keus en zal u dus aansprakelijk achten voor de schade. Zoals dus in dit geval is gebeurd.
Stay safe out there.
- MotoRon
- Beheerder
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Uw conclusie zoals vermeld in het onderwerp van dit topic dat u verkeerd bent voorgelicht is dus onjuist.
Tip voor de volgende keer: Het Europees schadeformulier is gestandariseerd. De Duitse versie en de Nederlandse zijn identiek ingedeeld. Als u er dus een Nederlands exemplaar bij pakt ziet u precies wat er gevraagd wordt op het Duitstalige formulier.
Tip voor de volgende keer: Het Europees schadeformulier is gestandariseerd. De Duitse versie en de Nederlandse zijn identiek ingedeeld. Als u er dus een Nederlands exemplaar bij pakt ziet u precies wat er gevraagd wordt op het Duitstalige formulier.