Hoi,
Ik ben bezig met rijlessen voor de motor, nu heb ik een mooie fiets op het oog, maar dus nog geen rijbewijs. Mag je zomaar een voertuig kopen, die op je naam zetten maar er vervolgens (nog) niet mee rijden. Ik kan altijd een vriend vragen om het ding op te halen, het gaat dus alleen om het kentekenbewijs, moet ik die ook tijdelijk op zijn naam zetten of mag dat meteen op mijn eigen?
Alvast bedankt
kentekenbewijs zonder rijbewijs
Moderator: Moderatorteam
Re: kentekenbewijs zonder rijbewijs
Je mag ook zonder rijbewijs een voertuig op naam hebben en zelfs verzekeren. Je mag er alleen (nog) niet mee rijden.
-
Gast
- Infopolitie Gast
Helaas wel, ik vindt alleen dat het fijt dat dat al kan, juist het probleem is dat er nog te veel ideote zijn die wel rijden zonder het rijbewijs te halen. Nl zou hier veel strenger in moeten zijn, en mensen zonder rijbewijs gewoon geen voertuig laten verkopen, nog verzekeren, nog een kenteken op naam zetten, hiermee zouden ze al het rijden zonder rijbewijs, drastisch moeilijker maken.
- zijlvaart67
- Moderator
- Geslacht:
- Leeftijd: 58
Totaal niet mee eens; sterker nog, het blokkeren van iets dergelijks maakt de opsporing alleen maar ingewikkelder..
'Het is niet logisch dat 450 miljoen Europeanen aan 330 miljoen Amerikanen vragen hen te beschermen tegen 140 miljoen Russen'
Donald Tusk
- r0n.
- Stamgast
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 73
Een kenteken kan ook op naam van een bedrijf gezet worden.
Met een inschrijving bij de KvK zou dit makkelijk te omzeilen zijn.
Zoals de regeling nu is, voldoet het, tenslotte is een kenteken op naam geen bewijs van eigendom.
Iedere Nederlander kan en mag dus een kenteken op zijn naam hebben, alleen voor het gebruik op de openbare weg is een rijbewijs nodig.
Met een inschrijving bij de KvK zou dit makkelijk te omzeilen zijn.
Zoals de regeling nu is, voldoet het, tenslotte is een kenteken op naam geen bewijs van eigendom.
Iedere Nederlander kan en mag dus een kenteken op zijn naam hebben, alleen voor het gebruik op de openbare weg is een rijbewijs nodig.
OpenStandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData Liefhebber.
Gebruiker van alternatieve besturingssystemen op de computers.
Gebruiker van alternatieve besturingssystemen op de computers.