Hi,
Ik vroeg me af ik heb een werkbus die net hoger is dan 2.40m (korter dan 6m) en sta normaal geparkeerd op een parkeerplaats op een hof. Nu heb ik gehoord dat er een klacht is ingedient over mijn bus en wilde ik weten of ik in de fout zit. Ik heb in de APV gekeken voor mijn gemeente en daar staat dat de regelgeving omtrend het parkeren van grote voertuigen is komen vervallen en die is tot op heden nog geldig. Houd dit in dat ik dan wel mag parkeren op openbare parkeerplekken in mijn gemeente?
Parkeren werkbus
Moderator: Moderatorteam
Re: Parkeren werkbus
Veel regelgeving omtrent bijvoorbeeld parkeren grote voertuigen zijn inderdaad vervallen in de APV en overgeheveld naar een ander artikel ui de omgevingswet, in gemeenten die daarvoor kiezen en al zover zijn. Om welke woonplaats gaat het?
- donmarcello
- Stamgast
- Roepnaam: marcel
- Geslacht:
- Leeftijd: 68
Je moet kijken in de Verordening fysieke leefomgeving van je woonplaats in mijn geval is dat terneuzen
Verordening fysieke leefomgeving Terneuzen 2025
Verordening fysieke leefomgeving Terneuzen 2025
Artikel 3.87 Uitzichtbelemmerende voertuigen
1.Het is verboden een voertuig dat, met inbegrip van lading, een lengte heeft van meer dan 6 meter of een hoogte van meer dan 2,4 meter, op de weg te parkeren bij een voor bewoning of ander dagelijks gebruik bestemd gebouw op zodanige wijze dat daardoor het uitzicht van bewoners of gebruikers vanuit dat gebouw op hinderlijke wijze wordt belemmerd of hen anderszins hinder of overlast wordt aangedaan.
2.Het verbod is niet van toepassing gedurende de tijd die nodig is voor en gebruikt wordt voor het uitvoeren van werkzaamheden waarvoor de aanwezigheid van het voertuig ter plaatse noodzakelijk is.
Mag ik u tegen u zeggen ...ik heb moeite met de L
-
RJa
- Infopolitie Gast
Bedankt voor de snelle reactie's het gaat om Huizen.
- MotoRon
- Beheerder
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Verordening fysieke leefomgeving Huizen
1. Het is niet toegestaan een voertuig dat, met inbegrip van lading, een lengte heeft van meer dan 6 meter of een hoogte van meer dan 2 meter, op de weg te parkeren bij een voor bewoning of ander dagelijks gebruik bestemd gebouw op zodanige wijze dat daardoor het uitzicht van bewoners of gebruikers vanuit dat gebouw op hinderlijke wijze wordt belemmerd of hun anderszins hinder of overlast wordt aangedaan.
2. Het verbod geldt niet gedurende de tijd die nodig is voor en gebruikt wordt voor het uitvoeren van werkzaamheden waarvoor de aanwezigheid van het voertuig ter plaatse noodzakelijk is
Ik neem aan dat dit jouw vraag beantwoord
Wetstekst
Artikel 3.43 Parkeren van uitzichtbelemmerende voertuigen1. Het is niet toegestaan een voertuig dat, met inbegrip van lading, een lengte heeft van meer dan 6 meter of een hoogte van meer dan 2 meter, op de weg te parkeren bij een voor bewoning of ander dagelijks gebruik bestemd gebouw op zodanige wijze dat daardoor het uitzicht van bewoners of gebruikers vanuit dat gebouw op hinderlijke wijze wordt belemmerd of hun anderszins hinder of overlast wordt aangedaan.
2. Het verbod geldt niet gedurende de tijd die nodig is voor en gebruikt wordt voor het uitvoeren van werkzaamheden waarvoor de aanwezigheid van het voertuig ter plaatse noodzakelijk is