Auto komt tegen ons aan terwijl wij op een eenrichtings parkeerplaats staan om mij af te zetten bij het station.
Wij staan even stil bij het station om mij af te zetten bij de trap. Ik kijk om en zie auto verderop de bocht nemen, en rijdt in mijn ogen niet zo hard dus ik open de portier. Met kennis dat hier niet ingehaald mag worden. Klap. De auto heeft ons ingehaald op een EENRICHTINGSWEG , met snelheid harder dan 15 km (anders kon de schade niet zo groot zijn) en heeft niet na kunnen denken dat er iemand op het station kan uitstappen. Tevens is diegene niet even gaan wachten en is gewoon langsgereden met volle haast dus als er iemand voor de auto was gaan lopen..LEVENSGEVAARLIJK.
Wie is hier aansprakelijk? Je mag niet inhalen, of ja , geen officiële regel, maar het is te smal om iemand in te halen daar, vooral met zulke haast, en bestuurder had kunnen moeten verwachten dat iemand uit zou stappen.
Schade is zijn zijspiegelkap eraf en die van mij auto deukje.
Geen schadeformulier ingevuld, we hebben nummers uitgewisseld en degene geeft schatting van kosten, maar erm hallo? Zat jij niet zelf ook fout? Vandaar ik het even navraag hier, voordat ik in discussie ga. Verzekering willen we graag erbuiten houdend
Help, wie is aansprakelijk bij botsing
Moderator: Moderatorteam
- Skipperje
- Roepnaam: Piet
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Re: Help, wie is aansprakelijk bij botsing
Laten voor we voorop stellen dat dit enkel en alleen bepaald wordt door de verzekering, wat wij er hier ook van vinden. Maar als je stil staat, en er is kennelijk ruimte voor een auto om je in te halen, dan is dat toegestaan. Als ik het goed begrijp is de schade ontstaan omdat je het portier opende. Als dat zo is, lijkt mij dat je zelf aansprakelijk bent. Ik denk ook nog wel eens een stap verder. Stel dat die auto een fietser was geweest, die valt en in het ziekenhuis moet worden opgenomen. Zou je dan ook vinden dat de fietser verantwoordelijk is? En alle e-bikes kunnen sneller dan 15 km/h.
Piet
Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit