Ik vroeg mijn eigen iets af .
Ik heb ruzie met een vriendin en geen contact meer . Nou heeft zij mij een terras set gegeven die zij heeft betaald . Nou weiger ij contact met haar op te nemen omdat zij niet normaal kan communiceren met mij. Nou dreigt ze met de politie. Kan en mag zij dit doen , nadat zij mij de spullen heeft gegeven ? Zonder bewijs ervan , wel bewijs vaan aankoop . Het staat bij op mijn Balkon.
Conflict met vriendin
Moderator: Moderatorteam
- maestro
- Roepnaam: Mario
- Geslacht:
Re: Conflict met vriendin
Dit is geen zaak voor de politie maar een civiel rechtelijk conflict wat bij de civiele rechter zal moeten worden uitgevochten. Uiteindelijk zal de rechter dan een oordeel moeten geven over de vraag of het een gift was of niet en daarmee wie de eigenaar is.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)
- SWAT
- Geslacht:
- Leeftijd: 65
Re: Conflict met vriendin
Een bekend spreekwoord luidt "Eens gegeven, blijft gegeven".
Kortom uitgaande van uw versie bent u eigenaar van de terras set geworden.
Als er sprake is geweest van een formeel huwelijk in gemeenschap van goederen of een samenlevingscontract dan zal er een boedel scheiding plaats moeten vinden.
Zoals gezegd is dat civiel.
De politie is niet de instantie die bepaalt wie waar eigenaar van is en doet daar ook geen onderzoek naar als er geen onderliggend strafbaar feit is.
Vooralsnog lijkt daarvan geen sprake.
Kortom uitgaande van uw versie bent u eigenaar van de terras set geworden.
Als er sprake is geweest van een formeel huwelijk in gemeenschap van goederen of een samenlevingscontract dan zal er een boedel scheiding plaats moeten vinden.
Zoals gezegd is dat civiel.
De politie is niet de instantie die bepaalt wie waar eigenaar van is en doet daar ook geen onderzoek naar als er geen onderliggend strafbaar feit is.
Vooralsnog lijkt daarvan geen sprake.
Stay safe out there.