Autorijden op BMP zonder kentekenbewijs
Moderator: Moderatorteam
-
Helmut TS
- Infopolitie Gast
Autorijden op BMP zonder kentekenbewijs
Mijn voertuig heeft de keuringen doorstaan. Ik moet wachten op de BMP-berekening. Kan ik rijden totdat ik nieuwe kentekenplaten op mijn Duitse kentekenplaten krijg? Ik heb een verzekering. Ik heb geen kentekenbewijs.
- zijlvaart67
- Geslacht:
- Leeftijd: 59
Re: Autorijden op BMP zonder kentekenbewijs
Euhm, totdat er een Nederlands kenteken is afgegeven mag er niet gereden worden. We mogen er vanuit gaan dat de 'oude' Duitse platen in ieder geval niet meer geldig zijn..
1 Aan de eigenaar of houder van een motorrijtuig of een aanhangwagen op de weg dient overeenkomstig bij algemene maatregel van bestuur vastgestelde regels door de Dienst Wegverkeer een kenteken voor dat voertuig te zijn opgegeven.
2 Ter zake van de in het eerste lid bedoelde opgave dient overeenkomstig bij algemene maatregel van bestuur vastgestelde regels door de Dienst Wegverkeer een kentekenbewijs te zijn afgegeven aan de eigenaar of houder van het voertuig.
Wetstekst
Artikel 36 Wegenverkeerswet1 Aan de eigenaar of houder van een motorrijtuig of een aanhangwagen op de weg dient overeenkomstig bij algemene maatregel van bestuur vastgestelde regels door de Dienst Wegverkeer een kenteken voor dat voertuig te zijn opgegeven.
2 Ter zake van de in het eerste lid bedoelde opgave dient overeenkomstig bij algemene maatregel van bestuur vastgestelde regels door de Dienst Wegverkeer een kentekenbewijs te zijn afgegeven aan de eigenaar of houder van het voertuig.
'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'