vraag nieuwe sex wet

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
lachmeisje TS
Gewaardeerd lid
Roepnaam: Yvonne
Geslacht:
Leeftijd: 45

vraag nieuwe sex wet

Ongelezen bericht door lachmeisje »

Goedemorgen allen.

Ik heb een vraag over iets wat mij vanmorgen vroeg (rond kwart voor 5) is overkomen en wat ik hiermee moet doen. Hieronder een uiteenzetting van de gebeurtenis.

1 augustus 2024
Tijdstip 04.45

Ik sta alleen in het depot de kranten te tellen. Rond kwart voor 5 komt er een jongen op een scooter aangereden. Hij doet zijn helm af en komt naar binnen. Ik sta bij het bind apparaat.
“Mag ik iets vragen?”
“Natuurlijk,” geef ik aan.
“Zou je me 1 minuutje willen aftrekken?”
Ik kijk hem met grote ogen aan en voor ogenblik kan ik geen woord uitbrengen. “Nee! Ga weg!” En ik duw hem het depot uit. Hij blijft buiten bij zijn scooter staan en aangezien ik voor het raam sta kan ik horen wat hij zegt.
“Alsjeblieft, 1 minuutje maar.”
Ik zeg nog eens paar keer nee, ga weg en met mijn arm zwaai ik het gebaar om mijn woorden kracht bij te zetten.
Ik bind mijn kranten bij elkaar en stop deze in mijn tas waarop de jongen nogmaals vraagt of ik hem wil af trekken. Ik begin boos te worden en dreig met het bellen van de politie. Hij druipt af. Ik pak mijn andere pak kranten en zie dat de jongen weer terug is.
“Sorry, 1 minuutje maar, niemand hoeft het te weten.”
“Nee, ga weg,” zeg ik terwijl ik weer met mijn arm zwaai.
“Sorry. Ik wil je wel zeggen dat je een mooie vrouw bent.”
“Dat zal mijn man fijn vinden om te horen,” zeg ik in de hoop dat hij bang wordt. “En nu wil ik dat je weg gaat.”
Hij verdwijnt weer even maar komt dan weer terug. Dit maal is hij zichzelf aan het aftrekken. “Alsjeblieft, maar 1 minuutje.”
Ik duw hem hard van me af en roep nogmaals “Ga weg!” Ik pak tegelijk mijn telefoon en hierop gaat hij echt weg. 5 minuten later fiets ik ook weg. Ik heb hem niet meer gezien.

Dit hele verhaal speelde zich af in 10 tot 15 minuten.

Ik heb gesproken met één van de agenten in Uithoorn waar dit zich afspeelde. Hij gaf aan geen aangifte te doen maar een melding. De jongen heeft klaarblijkelijk hulp nodig. De jongen is een blanke jongen, schat hem tussen de 17 en 20 jaar (al ben ik niet goed in het schatten van leeftijden) en hij heeft een sikje. Wat zouden jullie mij adviseren? Wel of geen aangifte? Ik ben best wel ontdaan van de hele situatie.

Groetjes
Yvonne
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Re: vraag nieuwe sex wet

Ongelezen bericht door SWAT »

Wel of geen aangifte doen blijft een eigen keuze. Ik wil niemand dwingen een bepaalde keuze te maken.
In dit geval zou het verstandig zijn op zijn minst een melding te maken. Het zou dan wel helpen als u het kenteken van de bromfiets heeft of als er beelden van deze jongeman zijn.
Hulp aanbieden is alleen mogelijk als bekend is wie deze persoon is.
Stay safe out there.
lachmeisje TS
Gewaardeerd lid
Geslacht:

Ja er zijn camera beelden van. Melding heb ik gemaakt en ze gaan er wel mee aan de slag, maar ik vraag me af wat beter is. Wel of geen aangifte.
vraagteken
Stamgast
Agent
Inspecteur
Roepnaam: Dennis
Geslacht:
Leeftijd: 39

Ongelezen bericht door vraagteken »

Aangifte kan ook juist helpen om iemand gedwongen bepaalde zorg op te leggen. Om die reden zou het mijn voorkeur hebben. De instanties in een later stadium kunnen daar ook nog van afzien als zij, na onderzoek, denken dat het beter is voor de man en de maatschappij om het op een andere manier op te lossen.
lachmeisje TS
Gewaardeerd lid
Geslacht:

Dus eigenlijk is het beter om dan aangifte te doen...
Gesloten