staande gehouden bij laser controle en onderweg naar de EHBO

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

DaV
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door DaV »

In het verleden is op die manier menig politieauto richting sloop gegaan. "Gaat u maar even in de politieauto zitten meneer, dan noteren we de gegevens even." Meneer zit en zakt vervolgens in elkaar. Weg dak
Vind je dat echt zo erg, krijg je toch een mooie nieuwe auto voor terug :D .
thijeleo
In Memoriam
In Memoriam
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

Ik weet niet of dit de manier is om aan een nieuwe dienstauto te komen. Immers, er zijn dienstvoorschriften die aangeven, dat de bestuurder in de dienstauto nemen sterk wordt afgeraden. Het is dan aan de korpsleiding om te bezien wat te doen. (rekening man???)

Liever niet dus.
gvdbor
In Memoriam
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

En om die reden neem ik dus geen gewonden meer in de dienstauto. Ik ga wel even bij henzelf in de auto zitten, OF ik haal ze uit de auto zogauw de ambu er aan komt.
funkyduck
Toplid
Toplid

Ongelezen bericht door funkyduck »

Iemand uit de auto halen voordat de ambu er aan komt klinkt voor mijn gevoel wel gek. Het lijkt er dan op dat je het idee hebt dat het ambupersoneel onnodig cabrioletten maakt. Indien het wel noodzaak zou zijn geweest heb je desondanks de persoon onverantwoordelijk weer uit het voertuig gehaald.

Verder kan ik een situatie schetsen waarin naar mijn idee iedereen zelf de auto pakt en naar het ziekenhuis raced om zo de seconden die tellen te besparen.... Je eigen kind heeft het zo benauwd dat deze bijna geen lucht meer krijgt en bijna stikt. Ik denk dat iedereen de auto pakt en naar het ziekenhuis rijdt en onderweg indien niet anders kan "niet handsfree" 112 belt om te melden dat je naar het ziekenhuis rijdt. Ik denk zelfs dat de meesten een stopteken zouden negeren.
rich
Moderator
Moderator
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 51

Ongelezen bericht door rich »

Verder kan ik een situatie schetsen waarin naar mijn idee iedereen zelf de auto pakt en naar het ziekenhuis raced om zo de seconden die tellen te besparen.... Je eigen kind heeft het zo benauwd dat deze bijna geen lucht meer krijgt en bijna stikt. Ik denk dat iedereen de auto pakt en naar het ziekenhuis rijdt en onderweg indien niet anders kan "niet handsfree" 112 belt om te melden dat je naar het ziekenhuis rijdt. Ik denk zelfs dat de meesten een stopteken zouden negeren.
Als je dat prive doet dan is het aan jou en daar geef ik verder geen waardeoordeel over maar als jij een slachtoffer in een dienstauto gaat vervoeren dan heb je een probleem en niet zo'n kleintje ook.
met een vriendelijke groet, Rich

rich@infopolitie.nl

Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
thijeleo
In Memoriam
In Memoriam
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

Funkyduck, als jij graag een cabrio van je auto wilt laten maken moet je dus inderdaad gewoon een keer een gewonde in je auto zette en ermee naar het ziekenhuis rijden.

Vertel dan die gewonde even dat hij onderweg even moet zeggen dat hij zich slecht voelt en je hebt gratis een cabrio van je auto gemaakt.

Kost je niks, maar het levert ook niks op.
sunwave
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door sunwave »

funkyduck schreef:Verder kan ik een situatie schetsen waarin naar mijn idee iedereen zelf de auto pakt en naar het ziekenhuis raced om zo de seconden die tellen te besparen.... Je eigen kind heeft het zo benauwd dat deze bijna geen lucht meer krijgt en bijna stikt. Ik denk dat iedereen de auto pakt en naar het ziekenhuis rijdt en onderweg indien niet anders kan "niet handsfree" 112 belt om te melden dat je naar het ziekenhuis rijdt. Ik denk zelfs dat de meesten een stopteken zouden negeren.
Als ik dit verhaal vergelijk met het verhaal van TS dan zit hier een groot verschil tussen. TS had het over een collega met een verwonding aan zijn hand, en in jouw verhaal gaat het over een kind wat bijna stikt. Ik ga er van uit dat een agent hier wel een inschatting over kan maken over een situatie en dat deze niet 10 minuten de tijd gaat nemen om een bekeuring te schrijven als een kind bijna stikt.
gvdbor
In Memoriam
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

TS vroeg naar reacties op dit forum.
Ik denk dat zijn vraag voldoende beantwoord is,
bij deze dus gesloten
Gesloten