de achtergrond is er niet. Ik maak geen problemen, heb geen sociale problemen.
De buren zeiden dat ik maar elders moest parkeren. nadat ik hen vriendelijk had verzocht niet te dicht op mijn auto te parkeren en dat ik graag weg wilde kunnen. 2 zorgvragers in huis, maar dat deed hun totaal niets, ging het gewoon door. politie langs geweest, na een verzoek van een iemand die elke week zaken bepreekt met BOA en wijkagent. dat hielp, voor een tijdje. en nu zit ik weer met hetzelfde probleem.
helaas heb ik nooit een terugkoppeling gehad van de politie wel om gevraagd, maar privacyregels. dus geen terugkoppeling.
situatie is 1 straat met aan parkeervakken achterelkaar, zonder gemarkeerde witte strepen. met gemak kunnen er 5 auto's staan met echt genoeg ruimte er tussen. Helaas laten ze geen ruimte voor mij als ik er al sta, maar wel aan de achterzijdes van de buurauto's. Alleen is overdag het hele vak leeg en kan ik overal parkeren, maar ik houd rekening met hoeveel auto's er kunnen parkeren en met de bedrijfsbus van de bewuste buren.
Ik sta dus altijd er eerst vanwege mijn thuissituatie, altijd geen idee wanneer de rest komt daar ben ik niet mee bezig.
als ik parkeer dat houdt ik ruimte voor alle anderen die er staat zodat ze weg kunnen. maar nog steeds kunnen er 5 auto's staan.
het is een openbaar parkeervak, dus de buren, ik, iedereen mag er parkeren zonder eigenlijk rekening te houden met andere parkeerders. alleen het is consequent mijn auto die klem staat tussen de andere auto's van de buren de rest niet.
het gevoel dat ik pas weg mag tot de buurman(nen)weg gaat naar zijn werk...dat belemmerd mijn vrijheid. ik kan dus niet vroeg weg wanneer ik zou willen of hier thuis iemand ziek is en daarvoor weg moet.
buren parkeren mij klem
Moderator: Moderatorteam
Re: buren parkeren mij klem
Het begint er al mee dat iemand de hoorn erop knikkert als men om 5:30 uur naar 0900 belt. Dat moet diez\elfde collega eens doen, bellen naar haar huisarts en terwijl ze vraagt, doodziek met pijn in haar buik, gooit die huisarts de hoorn op de haak. Is dat een grote FY of niet? En dat gevoel moet je even vasthouden want dat gevoel krijgt dus een burger als de hoorn erop wordt gegooid... of je gaat aangifte doen en degene die aangifte doet moet iemand anders bellen om te vragen welk wetsartikel gebruikt moet worden voor mishandeling (waargebeurd), of je hebt een strafbaar feit en de wijkagent komt je doodleuk vertellen dat we het wetboek van strafrecht hebben overgeheveld naar civiel recht of er is een probleem met geparkeerde auto's (en dat is altijd al een goed deel van de meldingen geweest, elke Bosschenaar wil "zijn auto" voor "zijn deur", je moest eens half weten hoeveel meldingen ik hierop heb gereden. Er is niet jouw parkeerplaats zolang je naam er niet op staat, klaar. En anders rijden we een paar nachtdiensten langs, kijken we of mensen elkaar aan het treiteren zijn en dan plakten we er een bonnetje op, lost zich vanzelf op. Tegenwoordig moet eerst de noodhulp er een uur over praten, maar die gaan er niet heen, nee, want die schuiven het door, maar de gemeente werkt niet meer dus weer naar OC die er weer over praat en dan moet het weer worden doorgeschoven naar... naar... veilig thuis, ow, nee, daar kan het niet heen. Dan maar naar buurtbemiddeling, dan zijn we er weer een paar weken vanaf.jjk schreef: 10 feb 2026, 19:51
En voor de duidelijkheid, ik ben pro handhaven en niet van de praatpolitie. Ik sta in de top 5 van meest handhavende collega's in mijn team.
En zo werkt het tegenwoordig, ik word er een beetje beroerd van eerlijk gezegd, en @jjk, eens, je moet je niet voor "elk karretje" laten spannen, die snap ik maar al te goed, maar je bent ook met me eens dat er best wel weer eens wat meer handhaving mag zijn en wat minder "geleuter" (en dan druk ik me netjes uit.)
- zijlvaart67
- Moderator
- Geslacht:
- Leeftijd: 58
Ik zie hier overduidelijk een casus van iemand die verdrinkt tussen verschillende overheden die allemaal naar elkaar kijken..en de burger is volkomen machteloos..
Ik denk, ook als burger, dan heel radicaal; ik zou m'n auto parkeren en de plek ervoor en erachter helemaal volstorten met puin, met kerstbomen, met radioactief materiaal voor mijn part, het zou me echt jeuken maar treiteren kan ik nog veel beter..
Ik ben niet van het de-escaleren, ik heb een grote voorliefde voor escaleren, volgens de goede Nederlandse traditie; 'als 't niet kan zoals 't moet, dan moet 't maar zoals 't kan..!'
Volkomen onacceptabel dat iemand gewoon niet met z'n auto weg kan en de overheid kan 't oplossen en heeft 't maar op te lossen!
Oftewel; beter dat wij 't oplossen dan de burger zelf, ik ben namelijk bang voor radioactief materiaal..
Als dit mijn wijk was als agent bekeurde ik gewoon alle auto's die ervoor en krap erachter staan. Ga maar in bezwaar (en krijg 2 jaar later gelijk voor mijn part) maar je krijgt iedere dag een nieuwe acceptgiro op de deurmat.. Houdt 't vanzelf op..
Ik denk, ook als burger, dan heel radicaal; ik zou m'n auto parkeren en de plek ervoor en erachter helemaal volstorten met puin, met kerstbomen, met radioactief materiaal voor mijn part, het zou me echt jeuken maar treiteren kan ik nog veel beter..
Ik ben niet van het de-escaleren, ik heb een grote voorliefde voor escaleren, volgens de goede Nederlandse traditie; 'als 't niet kan zoals 't moet, dan moet 't maar zoals 't kan..!'
Volkomen onacceptabel dat iemand gewoon niet met z'n auto weg kan en de overheid kan 't oplossen en heeft 't maar op te lossen!
Oftewel; beter dat wij 't oplossen dan de burger zelf, ik ben namelijk bang voor radioactief materiaal..
Als dit mijn wijk was als agent bekeurde ik gewoon alle auto's die ervoor en krap erachter staan. Ga maar in bezwaar (en krijg 2 jaar later gelijk voor mijn part) maar je krijgt iedere dag een nieuwe acceptgiro op de deurmat.. Houdt 't vanzelf op..
'Het is niet logisch dat 450 miljoen Europeanen aan 330 miljoen Amerikanen vragen hen te beschermen tegen 140 miljoen Russen'
Donald Tusk
Zouden wij vroeger teveel levertraan hebben gehad @zijlvaart67 ?
- Hilde
- Moderator
- Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
- Geslacht:
- Leeftijd: 59
Helemaal eens. Een auto staat vast, met één auto ervoor en één erachter. Er zijn al meldingen geweest, het is niet de eerste keer. Dus handhaven. Niet door de gemeente, maar door politie. Gewoon obv artikel 5. Laat ze maar in bezwaar gaan.
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
-
emeswee
- Infopolitie Gast
Helaas komt er toch niemand en zal er eerst moeten worden bemiddeld.
Iemand gesproken van de gemeente en als bemiddeling niet werkt, dan kijken we verder
Iemand gesproken van de gemeente en als bemiddeling niet werkt, dan kijken we verder
- MotoRon
- Beheerder
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 67