Ongewenste glazenwassers op mijn dak

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

MotoRon
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Roepnaam: Ron
Geslacht: Man
Leeftijd: 66

Re: Ongewenste glazenwassers op mijn dak

Ongelezen bericht door MotoRon »

hellebeer schreef:De bovenbuur speelt ook een rol.
Mijn beeld is kennelijk anders. TS zegt:
Ik woon nu drie jaar in een rijtjeshuis
In mijn beleving heb je dan geen bovenbuurman, alleen buren naast je.

Ook wordt er door meerdere mensen gesproken over het recht van overpad. Het recht van overpad is een erfdienstbaarheid volgens artikelen 70 e.v. van het Burgerlijk Wetboek (5). Zo'n erfdienstbaarheid is een last waarmee een onroerende zaak belast is ten behoeve van een ander onroerende zaak. Zo'n erfdienstbaarheid moet vastgelegd zijn in een akte, en als daar geen sprake van is, kan er geen sprake zijn van recht van overpad.
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
richard22
Infopolitie Gast

Re: Ongewenste glazenwassers op mijn dak

Ongelezen bericht door richard22 »

Beste allemaal,

Bedankt voor jullie reacties. Ik zal het bedrijf eerst een brief sturen en verwijzen naar de juiste wetten. Dat gaat niet helpen, dat hebben ze me al duidelijk gemaakt. Er is geen sprake van overpad of onderhoud. De glazenwassers kunnen ook over de grond naar alle buren toe (ook aan de achterkant) maar dat is gewoon meer werk voor ze gezien ze dan achterom moeten. Aan de straatkant is dat echter helemaal niet het geval, daar kunnen ze overal bij en lijkt het meer op baldadigheid.

Beter is natuurlijk als mijn mijn buren hun achterramen zelf doen, dan is geen vraag meer en het probleem direct opgelost. Apart is wel dat de buurman 4 huizen verderop die ik hierop attendeerde zijn gemak boven mijn ongemak stelde en vond dat ik maar een hek op mijn uitbouw moest plaatsen. Hij wilde niet zelf de glazenwasser vragen zijn achterramen niet meer te lappen maar te wachten op mijn hek waarna hij alsnog zijn ramen zelf gaat wassen.
Gesloten