Goedendag,
Mijn partner en ik wonen op hetzelfde adres en beschikken beiden over een geldige jachtakte, en ieder een kluis.
De wapens die wij bezitten staan op beide jachtaktes vermeld (dus ieder van ons is bevoegd voor alle aanwezige wapens).
Mijn vraag is:
Is het in deze situatie toegestaan om één gezamenlijke wapenkluis te gebruiken, en in de andere (goed bevonden kluis, de munitie te stallen) waarbij wij beiden toegang hebben tot de kluis?
Uiteraard voldoet de kluis aan de eisen voor een deugdelijke bergplaats en hebben onbevoegden geen toegang.
Ik hoor graag hoe de Politie dit beoordeelt bij controles, en of hiervoor specifieke richtlijnen gelden.
Met vriendelijke groet,
Tim
Kluis delen met partner, beide jachtaktehouder.
Moderator: Moderatorteam
Re: Kluis delen met partner, beide jachtaktehouder.
Binnen de schietsport komt dit vaker voor. Ik zou niet weten waarom dit voor jagers niet zou kunnen. Leg de vraag neer bij jou afdeling korpscheftaken zou ik zeggen.
Heb zelf deze controles uitgevoerd en ben zelf ook letterlijk bij deze casus uitgekomen. Geen probleem, als inderdaad aan de in de openingspost vermelde voorwaarden is voldaan.
-
el chiko
- Lid
- Roepnaam: Jos
- Geslacht:
- Leeftijd: 65
het enige dingetje: het eerste jaar mag maar één wapen op je verlof hebben.
omdat je meld ze staan al op beide verloven zal dat dus een regel niet van toepassing zijn in dit geval
omdat je meld ze staan al op beide verloven zal dat dus een regel niet van toepassing zijn in dit geval
Als een schaap over dam, hek kapot
-
Gast
- Infopolitie Gast
Dank voor de reactie, heb nu mijn eerste akte evenals mijn partner. Maar beide wapens staan als medegebruik op elkaars akte. Ja wat ik begreep van de agent die de kluis controle kwam doen, is dat het niet toegestaan is, zo doende ook mijn vraag. Ik zal contact opnemen met korpschef taken en de vraag nog een keer uitzetten. En een update geven.
Dank!
Dank!
Dat is een regel voor de schietsport en niet voor jachtactehouders el chico.