Hallo,
Ik zit in de selectieprocedure voor agent. Nu ben ik al aardig ver. Maar ik word toch ook wel zenuwachtig voor de screening, dit omdat ik vroeger wel wat drugs heb uitgeprobeerd op festivals. Nu doe ik dat al 4,5 jaar niet meer. Echter bij wie ik het kocht is toen opgepakt en werd ik later gebeld door de politie. Toen ook alles naar eer en geweten verteld aan hun. Hun zagen ook in dat ik wel van een feestje hield en ze het hierbij zouden laten.
Nu heb ik dit ook verhaal gelijk bij mijn intake verteld en mocht ik bij de screening komen ga ik dit ook zeker benoemen. Zou dit voor een negatief advies kunnen leiden ?
Screening
Moderator: Moderatorteam
- maestro
- Deskundige
- Roepnaam: Mario
- Geslacht:
Re: Screening
Er wordt niet van je verwacht dat je een hele leven een heilige bent geweest. Wel dat je eerlijk bent, dus doet wat je tot nu toe ook gedaan hebt: er open over zijn en het melden. Leg daarbij uit waarom je het deed en waarom het nu geen probleem meer is en dan zou ik me geen zorgen maken. Zeker niet bij gebruik op jongere leeftijd, het is niet ongewoon dat iemand met drugs experimenteert.
Succes met je sollicitatie.
Succes met je sollicitatie.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)
Re: Screening
Wat de uiteindelijke uitslag zal zijn kunnen we niet voorspellen.
Drugsgebruik in het verleden hoeft niet per se meteen einde oefening te zijn maar dat hangt sterk af in welke mate het gebeurd is, wat voor drugs, of dit onder groepsdruk gedaan is, hoe lang het geleden is, of je nu nog mensen in je omgeving hebt die drugs gebruiken etc.
Sowieso goed dat je eerlijk geweest bent en blijf dit ook. Wanneer je tijdens de screening dingen gaat verdraaien of verzwijgen gaat dit zeker problemen opleveren als het later alsnog boven water komt of wanneer er toch dingen van jou in de systemen staat waar je niet eerlijk over bent geweest.
Je kunt er nu niks meer aan veranderen, alleen eerlijk zijn en het beste ervan hopen.
Drugsgebruik in het verleden hoeft niet per se meteen einde oefening te zijn maar dat hangt sterk af in welke mate het gebeurd is, wat voor drugs, of dit onder groepsdruk gedaan is, hoe lang het geleden is, of je nu nog mensen in je omgeving hebt die drugs gebruiken etc.
Sowieso goed dat je eerlijk geweest bent en blijf dit ook. Wanneer je tijdens de screening dingen gaat verdraaien of verzwijgen gaat dit zeker problemen opleveren als het later alsnog boven water komt of wanneer er toch dingen van jou in de systemen staat waar je niet eerlijk over bent geweest.
Je kunt er nu niks meer aan veranderen, alleen eerlijk zijn en het beste ervan hopen.