munitie onschadelijk maken
Moderator: Moderatorteam
-
brianharks
- Infopolitie Gast
munitie onschadelijk maken
hallo allen ik heb een vraag mag ik munitie zoals kogels onschadelijk maken of is dit illegaal.
Re: munitie onschadelijk maken
Gevaarlijk, ik lees het woord gevaarlijk nergens terug. Die past hier ook ergens in denk ik.
Verder is deze vraag pas te beantwoorden als we weten onder welke hoedanigheid je de munitie onder je hebt. Ben je verlofhouder? Heb je de munitie gevonden? Of zelf opgegraven?
Verder is deze vraag pas te beantwoorden als we weten onder welke hoedanigheid je de munitie onder je hebt. Ben je verlofhouder? Heb je de munitie gevonden? Of zelf opgegraven?
- SWAT
- 24 uurs servicer
- Geslacht:
- Leeftijd: 64
Het bezit van scherpe munitie zonder een verlof tot voorhanden hebben daarvan is strafbaar. Dus komen we niet toe aan de vraag of het onschadelijk maken illegaal is.
Stay safe out there.
En om wat voor een munitie gaat het? Pistool/geweeer patronen of zwaarder? Bodemvondsten of recente aanmaak?
Bij bodemvondsten moet je heel zeker weten wat je in handen hebt. Bij Duitse geweermunitie uit WO2 kan je zo maar een PmK of beobachtungspatrone in handen hebben en die leeg halen met een kinetische bulletpuller is vragen om problemen en/of verwondingen. Daar kan fosfor of een klein explosief zitten in het projectiel van een gewone 7,92x57 geweer patroon. De enige manier om die te herkennen is de kleur van de aflakking rond het slaghoedje. En die is er 99 van de 100 keer af bij bodemvondst munitie.
Bij bodemvondsten moet je heel zeker weten wat je in handen hebt. Bij Duitse geweermunitie uit WO2 kan je zo maar een PmK of beobachtungspatrone in handen hebben en die leeg halen met een kinetische bulletpuller is vragen om problemen en/of verwondingen. Daar kan fosfor of een klein explosief zitten in het projectiel van een gewone 7,92x57 geweer patroon. De enige manier om die te herkennen is de kleur van de aflakking rond het slaghoedje. En die is er 99 van de 100 keer af bij bodemvondst munitie.
- MotoRon
- Beheerder
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Om munitie onschadelijk te maken moet je beschikken over kennis en kunde om dat op een veilige en verantwoorde manier te doen. Als je niet eens weet of zoiets wel of niet mag, verwacht ik niet dat je over de juiste tools beschikt om dat op een veilige manier te doen. Gezien de gevaren die kleven aan het knoeien met munitie ga ik dit topic sluiten.