Geachte heer / mevrouw
Geen idee of mijn vraag hier mag, anders bijvoorbaad excuses hiervoor maar helaas kan ik deze nergens anders stellen.
Ik heb meerdere malen aangiften gedaan tegen mijn ex, en met mij nog een paar anderen die er last van hadden. Nu melde ik deze aangiftes ook bij mijn 2e aangifte zodat ze deze bij de rest konden voegen, maar politie zei niet te kunnen zien of er tegen een persoon meerdere aangifte liepen en / of al eens met justitie in aanraking is geweest.
Mag ik aannemen dat dit gezegd werd om van me af te komen, lijkt mij toch dat de politie een strafblad van iemand wel degelijk kan zien>
inzage politie
Moderator: Moderatorteam
- zijlvaart67
- Moderator
- Geslacht:
- Leeftijd: 58
Re: inzage politie
Uiteraard kan 'de politie' dat zien.
Ik acht echter de kans groot dat u bij de aangifte geholpen bent door een baliemedewerk(st)er; die zit in een andere rol en die kan eea idd niet inzien. Die kan u daadwerkelijk geen antwoord geven..
En, in mijn ogen heel raar, al bent u betrokkene, de politie mag iets dergelijks überhaupt niet mededelen. Deze info wordt alleen in de rechtszaal publiekelijk gedeeld, ook aan niet betrokkenen..
Ik acht echter de kans groot dat u bij de aangifte geholpen bent door een baliemedewerk(st)er; die zit in een andere rol en die kan eea idd niet inzien. Die kan u daadwerkelijk geen antwoord geven..
En, in mijn ogen heel raar, al bent u betrokkene, de politie mag iets dergelijks überhaupt niet mededelen. Deze info wordt alleen in de rechtszaal publiekelijk gedeeld, ook aan niet betrokkenen..
'Het is niet logisch dat 450 miljoen Europeanen aan 330 miljoen Amerikanen vragen hen te beschermen tegen 140 miljoen Russen'
Donald Tusk
- SWAT
- 24 uurs servicer
- Geslacht:
- Leeftijd: 64
Als u als aangever ook slachtoffer bent hoort u bericht te krijgen over wat er met de aangifte is gedaan. Bij het doen van een nieuwe aangifte mag de politie geen informatie verstrekken over andere gedane aangiftes en of er wel of geen onderzoek loopt.
Degene die uw nieuwe aangifte gaat behandelen zal controleren of er nog meer aangiftes liggen en of de aard van de zaken een gezamenlijke afhandeling vereisen.
Degene die uw nieuwe aangifte gaat behandelen zal controleren of er nog meer aangiftes liggen en of de aard van de zaken een gezamenlijke afhandeling vereisen.
Stay safe out there.
-
Jo9988
- Infopolitie Gast
Ok bedankt. Die man zei dat ze niet konden zien of iemand een strafbald had en of er meer aangiften waren gedaan, vind het maar raar.
- SWAT
- 24 uurs servicer
- Geslacht:
- Leeftijd: 64
De politie heeft geen directe inzage in het strafblad want dat wordt door justitie bijgehouden en niet de politie.
De persoon die de aangifte opneemt kan hoogstens zien of de persoon waar tegen aangifte wordt gedaan bekend is in het politie systeem maar niet direct wat de actuele stand van zaken is met betrekking tot die persoon en mag daar zowiezo niets over zeggen.
De persoon die de aangifte opneemt kan hoogstens zien of de persoon waar tegen aangifte wordt gedaan bekend is in het politie systeem maar niet direct wat de actuele stand van zaken is met betrekking tot die persoon en mag daar zowiezo niets over zeggen.
Stay safe out there.
- MotoRon
- Beheerder
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Het kan dus prima kloppen wat u verteld is. U kunt dat raar vinden, maar voor het opnemen is het niet van belang voor de politie om die informatie in te zien. Die noteert gewoon uw relaas in een proces-verbaal en vervolgens gaat dat de molen in om beoordeeld te worden. Dat gebeurt door een andere afdeling en niet door een medewerker aan de balie.